Quality of Life for Families of Children with Intellectual Disabilities

  • Majda Schmidt Krajnc Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
  • Ksenija Sršen Osnovna šola Veržej
Ključne besede: kakovost življenja, motnje v duševnem razvoju in druge razvojne motnje, področja kakovosti življenja, dimenzije kakovosti življenja

Povzetek

Družine z otroki z motnjami v duševnem razvoju in kakovost življenja. V osrednjem delu prispevka predstavljamo najnovejše rezultate raziskave o kakovosti življenja slovenskih družin z otroki z motnjami v duševnem razvoju in drugimi razvojnimi motnjami. Podatke smo zbrali s pomočjo mednarodnega vprašalnika FQOLS – 2006. Z vidika šestih dimenzij smo analizirali devet področij kakovosti družinskega življenja (zdravje; finančno stanje; družinski odnosi; podpora drugih oseb; podpora služb; vpliv vrednot; poklic in priprava za poklic; prosti čas in rekreacija; interakcija s skupnostjo). Preučevali smo tudi razlike znotraj dimenzij na področjih kakovosti življenja. Vzorec je zajemal 44 družin. V raziskavi smo uporabili deskriptivno in inferenčno statistiko (Friedmanov test). Med področji kakovosti življenja so starši z najvišjimi povprečji z vidika šestih dimenzij ocenili področje družinski odnosi. Skrb vzbujajo rezultati na področju podpora drugih oseb, še zlasti pa na področju podpora služb. Družine potrebujejo pomoč usposobljenih strokovnih timov in vključenost v intenzivne podporne programe ter tudi ustrezno družbeno in politično pozornost.

Prenosi

Biografije avtorja

Majda Schmidt Krajnc, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: majda.schmidt@um.si.

Ksenija Sršen, Osnovna šola Veržej

Veržej, Slovenija. E-pošta: ksenija.sersen@gmail.com.

Objavljeno
2017-03-01
Kako citirati
Schmidt Krajnc M., & Sršen K. (2017). Quality of Life for Families of Children with Intellectual Disabilities. Revija Za Elementarno izobraževanje, 10(1), 5-18. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/328
Rubrike
Znanstveni članki