Analiza kartografskega opismenjevanja v slovenskih in angleških osnovnih šolah

  • Tina Hojnik
  • Vlasta Hus Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, učni načrti, kartografija, kartografsko opismenjevanje, učne metode, učne tehnike

Povzetek

Namen kartografskega opismenjevanja je usposabljanje posameznika za uporabo zemljevidov. Glede na to, da se zemljevidi množično pojavljajo na številnih področjih našega življenja, sta njihovo ustrezno branje in interpretacija pomembna za razvoj osebne prostorske predstave, večjo informiranost, posledično pa tudi za samostojno učenje in splošno razgledanost. Ker je kartografska pismenost učencev iz večine evropskih držav na nizki ravni, nas je zanimalo, kako se kartografsko opismenjevanje pojavlja in nadgrajuje v domačih in tujih učnih načrtih. V prispevku smo prikazali izsledke primerjave izbranih kriterijev iz slovenskih in angleških učnih načrtov za primarno stopnjo. Primerjalni izsledki potrjujejo, da so kartografskemu opismenjevanju največjo pozornost namenili v prenovljenem slovenskem učnem načrtu za družbo, vendar z eno pomanjkljivostjo - kartografija se uvaja (pre)pozno. V angleškem učnem načrtu se nekateri vidiki kartografskega opismenjevanja resda pojavijo prej, vendar so zaradi splošne definicije ciljev in pomanjkanja priporočil odvisni od učiteljev in njihovega kartografskega (ne)znanja. Kombinacija odprtega kurikula in učiteljevega kartografskega (ne)znanja pa potiska kartografsko opismenjevanje korak ali dva za preostalimi vsebinami, zato sta izobraževanje učiteljev in posvečanje pozornosti tej temi bodisi v učnih načrtih bodisi v učbeniških kompletih izrednega pomena.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.
Objavljeno
2012-04-15
Kako citirati
Hojnik T., & Hus V. (2012). Analiza kartografskega opismenjevanja v slovenskih in angleških osnovnih šolah. Revija Za Elementarno izobraževanje, 5(1), 79-94. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/322
Rubrike
Znanstveni članki