Tekmovanje za Cankarjevo priznanje

zasnova, cilji, vprašanja

  • Igor Saksida Univerza v Ljubljani, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: Cankarjevo priznanje, branje, bralne zmožnosti, preverjanje znanja, tekmovanje, PISA 2009

Povzetek

Članek predstavlja izbirno obliko preverjanja bralne zmožnosti (tekmovanje iz slovenščine za Cankarjevo priznanje). Uvodoma predstavi organizacijske spremembe ter namen in cilje tekmovanja, pri tem pa posebej poudarja pomen sodelovanja mentorjev, ki učence seznanijo s cilji tekmovanja in jih nanj pripravljajo. V osrednjem delu podrobno opredeljuje razliko med prvotnim spontanim branjem ter poglobljenim kritičnim (oz. literarnim) branjem; poglobljeno branje presega delne subjektivne vtise na podlagi sodelovanja učitelja (kot avtoritete) in učencev, razvijanja bralnih strategij ter vključevanja književnega in drugega znanja. Članek presoja tudi dosežke učencev, ki jih kaže raziskava bralne pismenosti PISA 2009; v sklepnem delu prikaže pestrost izbire besedil in nalog za preverjanje bralne zmožnosti v okviru tekmovanja za Cankarjevo priznanje ter nujnost strokovne avtonomije pri tej izbiri.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

Igor Saksida, Univerza v Ljubljani, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

Ljubljana, Slovenija. E-pošta: igor.saksida@guest.arnes.si.

Objavljeno
2011-12-01
Kako citirati
Saksida I. (2011). Tekmovanje za Cankarjevo priznanje. Revija Za Elementarno izobraževanje, 4(4), 49-69. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/291
Rubrike
Znanstveni članki