The Development of Spatial Representation in the World of New Media

  • Beatriz Tomšič Čerkez University of Ljubljana, Faculty of Education

Povzetek

Razvoj prostorskih predstav v svetu novih medijev. Ker je razvoj prostorskega dojemanja eden najpomembnejših ciljev likovne vzgoje, smo analizirali vpliv didaktičnih pripomočkov z uporabo dinamične ali statične slike na razvoj prostorskih predstav učencev. Po začetnem testiranju smo oblikovali skupine glede na tri različne ravni sposobnosti, ki predstavljajo prostorske organizacije na dvodimenzionalni površini. Učence eksperimentalne skupine smo seznanili z vsebino pouka z uporabo dinamičnih slik, medtem ko smo v kontrolni skupini uporabili statične slike. Učenci so morali narediti risbo z uporabo prostorskih ključev. Medtem ko se med učenci napredne ravni niso pokazale razlike, so učenci v drugi skupini v primeru uporabe dinamičnih slik izdelali risbe z več podrobnostmi. Med manj nadarjenimi učenci so rezultati pokazali razliko: izboljšanje v primeru uporabe statične slike, medtem ko so dinamične podobe v njih sprožale negotovost, ki ni omogočala njihovega svobodnega izražanja. Potrdili smo, da je pomembno uporabiti ustrezne didaktične pripomočke, pri čemer moramo upoštevati cilje, ki jih želimo doseči: dinamične podobe spodbujajo edinstveno doživetje prostora, vendar pa lahko porajajo negativna čustva pri učencih, ki se težko izražajo z risbo.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.
Objavljeno
2011-09-11
Kako citirati
Tomšič Čerkez B. (2011). The Development of Spatial Representation in the World of New Media. Revija Za Elementarno izobraževanje, 4(3), 19-33. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/288
Rubrike
Znanstveni članki