Starševski sestanek kot retorični izziv v vzgojni praksi

  • Jelena Vignjević University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
  • Marina Pavlović Pintarić Kindergarten “Bajka”
Ključne besede: komunikacijske spretnosti vzgojiteljev/vzgojiteljic, retorične spretnosti, starševski sestanek

Povzetek

V članku analiziramo komunikacijske sposobnosti vzgojiteljev/vzgojiteljic med starševskimi sestanki v vrtcih. V skladu z metodologijo kvalitativnega raziskovanja smo opazovali in zabeležili izbrane elemente komunikacije zaposlenih med 12 starševskimi sestanki v različnih vrtcih. Rezultati so pokazali, da so bili opazovani starševski sestanki dobro pripravljeni, strukturirani, primerni in interaktivni, izvedeni z ustreznim besediščem in elementi učinkovite govorne komunikacije. Največja pomanjkljivost komunikacije zaposlenih je bila nerazvita tehnika aktivnega poslušanja. Prav tako so bile očitne razlike v individualnih komunikacijskih spretnostih zaposlenih. Rezultati te raziskave lahko služijo kot orodje za razmišljanje o pedagoški praksi pri zgodnjem učenju in poučevanju.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Literatura

Bryan, J., and Lynette, H. (2012). A Model for Building School-Family-Community Partnerships: Principles and Process. Journal of Counseling & Development, 90, 408–420.
Caspe, M. S. (2003). How Teachers Come to Understand Families. The School Community Journal, 13(1), 115–131.
Daly, J. A., and Vangelisti, A. L. (2003). Skillfully instructing learners: how communicators effectively convey messages. In: Green, J. O., Burleson, B. R. (eds.), Handbook of Communication and Social Interaction Skills, pp. 871–908. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
Gnjato, V. (2003). Sastanci – interesno komuniciranje. Zagreb: Alinea.
Graham-Clay, S. (2005). Communicating with Parents: Strategies for Teachers. The School Community Journal, 15(1), 117–129.
Hargie, O. D. W. (2004). Communication as skilled performance. In: Hargie, O. D. W. (ed.), The Handbook of Communication Skills – second edition, pp. 7–28. New York: Routledge.
Irvin, J. L., Meltzer, J., Mickler, M. J., Phillips, M. and Dean, N. (2009). Meeting the Challenge of Adolescent Literacy: Practical Ideas for Literacy Leaders. USA: International Reading Association.
Juul, J. (2002). Razgovori s obiteljima: perspektive i procesi. Zagreb: Alinea.
Lemmer, E. M. (2012). Who’s Doing the Talking? Teacher and Parent Experiences of Parent-Teacher Conferences. South African Journal of Education, 32, 83–96.
Lepičnik Vodopivec, J. (2010). Sodelovanje staršev z vrtcem kot dejavnik kakovosti vrtca. Revija za elementarno izobraževanje / The Journal of Elementary Education, 3(2–3), 63–78.
Milanović, M. et al. (2014). Pomozimo im rasti: priručnik za partnerstvo odgojitelja i roditelja. Zagreb: Golden marketing – Tehnička knjiga.
Minke, K. M., and Anderson, K. J. (2003). Restructuring routine parent-teacher conferences. The Elementary School Journal, 104, 49–69.
Modrej, M., and Cugmas, Z. (2015). Poklicni stres in profesionalni razvoj učiteljev razrednega pouka. Revija za elementarno izobraževanje/The Journal of Elementary Education, 8(4), 29–47.
Ozmen, F., Akuzum, C., Zincirli, M., and Selcuk, G. (2016). The communication barriers between teachers and parents in primary schools. Eurasian Journal of Educational Research, 66, 26–46.
Petek, T. (2013). Kritični prerez besedilnih vrst v povezavi z učiteljevim oz. vzgojiteljevim govornim nastopanjem. Revija za elementarno izobraževanje / The Journal of Elementary Education, 6(4), 21–36.
Petek, T. (2014). The Teacher as a Public Speaker in the Classroom, Studies in Literature and Language, 9(1), 124–133.
Plazar, S. (2010). Uporaba računalnika med uzgojitelji i učitelji prvega triletja pri obravnavi družboslovnih vsebin. Revija za elementarno izobraževanje / The Journal of Elementary Education, 3(2-3), 33–46.
Rađenović, A., and Smiljanić, M. (2007). Priručnik za razrednike. Zagreb: Alinea.
Reardon, K. K. (1998). Interpersonal Communication: Where Minds Meet. Belmont, CA: Wadsworth Publishing Company.
Stevens, B. A. & Tollafield, A. (2003). Creating comfortable and productive parent/teacher conferences. Phi Delta Kappan, 84(7), 521–524.
Škarić, I. (2000). Temeljci suvremenoga govorništva. Zagreb: Školska knjiga. Allport, G. W. (1958). The nature of prejudice. Oxford: Addison-Wesley.
Objavljeno
2023-03-23
Kako citirati
Vignjević J., & Pavlović Pintarić M. (2023). Starševski sestanek kot retorični izziv v vzgojni praksi. Revija Za Elementarno izobraževanje, 16(1), 21-37. https://doi.org/10.18690/rei.16.1.2685