Muzejska in šolska interpretacija kulturne dediščine

  • Rajka Bračun Sova
Ključne besede: muzej, šola, dediščinska interpretacija, znanstvena informacija

Povzetek

Muzej in šola sta komplementarni ustanovi v sistemu skrbi za kulturno dediščino. Na primeru Viteške dvorane v gradu Brežice smo kvalitativno preučevali interpretacijo kulturne dediščine. Pri tem smo se osredinili na znanstvene, umetnostnozgodovinske informacije kot podlago za kulturno sporočilo. V analizo muzejske interpretacije smo vključili tiskani vodnik po dvorani, informativne panoje in digitalne informacije o dvorani; v analizo šolske interpretacije pa predmetni izpitni katalog za umetnostno zgodovino in učbenik za umetnostno zgodovino. Raziskava je pokazala na manjšo razliko pri interpretaciji baročne poslikave, in sicer pri stropu dvorane. V muzeju je strop interpretiran kot del poslikave, ne pa kot njen vrhunec.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Literatura

Bračun Sova, (2016). Umetnina – ljubezen na prvi pogled? Pedagoški pomen interpretacije v umetnostnem muzeju. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Pridobljeno s https://www.pei.si/ISBN/978-961-270-240-3.pdf (Dostopno 30. 3. 2022)
Bračun Sova, Kemperl, M. (2016). Museum interpretation as a didactic concept: case study of the Strossmayer Gallery of Old Masters. Croatian Journal od Education, 18(4), str. 969–997.
Černelič Krošelj, A., Dejak, V., Lorber, O., Počkar, I., Puhar, J., Kolar, B. (2017). Štirje elementi: 1 – voda. Brežice: Posavski muzej.
Denzin, N. K., Lincoln, Y. S. (2011). Introduction: Disciplining the Practice of Qualitative Research. V: N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (ur.), The Sage Handbook of Qualitative Research (četrta izdaja, str. 1–19). London, Thousand Oaks, New Delhi, Singapore: Sage Publications.
Desvalées, A., Mairesse, F. (2010). Key Concepts of Museology. Pariz: ICOM, Armand Colin.
Dewey, J. (2012). Šola in družba. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
Germ, T. (2001). Uvod v ikonografijo. Ljubljana: Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani.
Kemperl, M., Vidmar, L. (2014). Barok na Slovenskem: sakralni prostori. Ljubljana: Cankarjeva založba.
Maroević, I. (2020). Uvod v muzeologijo. Ljubljana: Slovensko muzejsko društvo.
Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook. Thousand Oaks, London, New Delhi: Sage.
Novak, B. A., Tavčar, L. (1997). Zarja časa. Mit v sliki in besedi. Ljubljana: Narodna galerija.
Palazzo Barberini, Arte, Capolavori (2022). Pridobljeno s https://www.barberinicorsini.o–rg/opera/il-trionfo-della-divina-provvidenza-e-il-compiersi-dei-suoi-fini-sotto-il-pontificato-di-urbano-viii/ (Dostopno 3. 5. 2022.)
Papuga, D. W. (2011). Philosophies of Interpretation. V: Ž. Jelavić (z R. Brezinšek in M. Škarić) (ur.), Old Questions, New Answers: Quality Criteria for Museum Education: Proceedings of the ICOM CECA’ Conference, Zagreb, September 16–21, 2011 (str. 98–103). Zagreb: ICOM Croatia.
Perko, V. (2020). Terminološki slovar. V: Maroević, I., Uvod v muzeologijo. Ljubljana: Slovensko muzejsko društvo, str. 362–371.
Perko, V. (2022). Neskončno bogastvo zbirke Rudolfa II.: med muzeji, znanjem in sodobno znanostjo. V: Hellmuth Kramberger, A., Perko, V. (ur.). Za človeka gre: digitalna transformacija v znanosti, izobraževanju in umetnosti. Maribor: AMEU – ECM, Alma Mater Press, str. 176–194. Pridobljeno s http://press.almamater.si/index.php/amp (Dostopno 17. 3. 2022.)
Republika Slovenija, Ministrstvo za kulturo, Interaktivna karta registra kulturne dediščine. Pridobljeno s https://www.gov.si/teme/register-kulturne-dediscine/ (Dostopno 15. 8. 2012.)
Robson, C. (2002). Real World Research: A Resource for Social Scientists and Practitioner-Researchers. Oxford: Blackwell Publishers.
Rutar Ilc, Z. (2019). Medpredmetne in kurikularne povezave v kontekstu učnociljnega in procesnega načrtovanja in izvajanja pouka. V: Pavlič Škerjanc, K., Rutar Ilc, Z. (ur.), Medpredmetne in kurikularne povezave. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo, str. 71–113. Pridobljeno s https:–//www.zrss.si/pdf/medpredmetne-kurikularne-poveza–ve.pdf (Dostopno 12. 4. 2022.)
Tavčar, L. (2009). Homo spectator: uvod v muzejsko pedagogiko. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Pridobljeno s https://www.pei.si/ISBN/978-961-270-007-2.pdf (Dostopno 12. 4. 2022)
Vogrinc, J. (2008 a). Kvalitativno raziskovanje na pedagoškem področju. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
Whitehead C. (2012). Interpreting Art in Museums and Galleries. London, New York: Routledge.
Whitehead, C. (2009 a). Museums and the Construction of Disciplines: Art and Archaeology in Nineteenth-Century Britain. London: Duckworth.
Whitehead, C. (2016). How to analyze museum display: script, text, narrative. Pridobljeno s https://di–gitalcultures.ncl.ac.uk/cohere/wordpress/wp-content/uploads/2016/–10/WP1-CAT-1.2.pdf (Dostopno 12. 4. 2022)
Objavljeno
2022-08-31
Kako citirati
Bračun Sova R. (2022). Muzejska in šolska interpretacija kulturne dediščine. Revija Za Elementarno izobraževanje, 15(Spec.Iss), 7-26. https://doi.org/10.18690/rei.15.Spec.Iss.7-26.2022
Rubrike
Znanstveni članki

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)