Povezanost mladostnikovega vedenjskega odnosa s starši in do šole z vedenjskim odstopanjem v zgodnji adolescenci

  • Antonija Milivojević Krajnčič
  • Majda Pšunder Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede
Ključne besede: zgodnja adolescenca, vedenjska odstopanja, odnos do šole, starši, dimenzije odnosov, konflikti

Povzetek

Raziskava se ukvarja z mladostnikovim vedenjskim odstopanjem in z njegovo percepcijo odnosov s starši in do šole v obdobju zgodnje adolescence. Temelji na prepričanju, da odnosi z mamo in očetom pomembno vplivajo na socialno vedenje mladostnika, še posebej na konflikte z okoljem. Opačiš (1995) ugotavlja, da ni
pomembno, kako se starši in okolje vedejo v odnosu do njih, temveč to, kako mladostniki vidijo (percepirajo) te odnose. Zato nas je zanimalo predvsem, kako mladostniki vidijo odnose s starši, pri čemer je bil poudarek na naslednjih dimenzijah odnosov: kontrola, kaznovanje in zanemarjanje staršev ter intimnost (bližina) s
starši. S pomočjo teh dimenzij smo želeli osvetliti mladostnikovo doživljanje oziroma videnje odnosov z mamo in očetom v obdobju zgodnje adolescence. V raziskavi so uporabljeni kvantitativni raziskovalni postopki, uporabljen merski instrumentarij pa zajema štiri nestandardizirane anketne vprašalnike: Pogostost vedenjskega odstopanja, Odnos z mamo/očetom, Konflikt s starši v zvezi z različnimi temami pogovora, Odnos do šole. Uporabili smo deskriptivno in kavzalno neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. Raziskava vključuje slučajnostni vzorec učencev, ki so v šolskem letu 2007 obiskovali 7. in 9. razred osnovne šole v občini Maribor (n = 300).

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Antonija Milivojević Krajnčič

Maribor, Slovenija.

Majda Pšunder, Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede

Maribor, Slovenija.

Objavljeno
2008-12-01
Kako citirati
Milivojević Krajnčič A., & Pšunder M. (2008). Povezanost mladostnikovega vedenjskega odnosa s starši in do šole z vedenjskim odstopanjem v zgodnji adolescenci. Revija Za Elementarno izobraževanje, 1(3/4), 45-54. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/205
Rubrike
Znanstveni članki