Povezava glasbene izobrazbe učiteljev v osnovni šoli in uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije pri pouku glasbene umetnosti

  • Mateja Blatnik OŠ Jakoba Aljaža Kranj
  • Barbara Kopačin Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: glasbena šola, plesne dejavnosti, pevski zbor, glasbena umetnost, informacijsko-komunikacijska tehnologija

Povzetek

Učitelji glasbene umetnosti v osnovni šoli pri poučevanju večinoma uporabljajo tudi informacijsko-komunikacijsko tehnologijo (v nadaljevanju IKT), saj nam ta omogoča delovanje funkcij zvoka, videa, prenašanja podatkov in brskanja po svetovnem spletu, kar služi kot pripomoček pri izvajanju določenih glasbenih dejavnosti. Zanimalo nas je, koliko si razredni učitelji pri poučevanju glasbene umetnosti pomagajo z uporabo IKT ter ali obstaja povezava med glasbeno izobrazbo razrednih učiteljev (formalno glasbeno izobraževanje, pevski zbor, plesne dejavnosti) in uporabo IKT pri pouku glasbene umetnosti. Ugotovili smo, da je uporaba IKT med poukom glasbene umetnosti pogojena s predhodno glasbeno izobrazbo učiteljev.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Literatura

Abdullahi, H. (2014). The role of ICT in teaching science education in schools. International letters of social and humanistic sciences, 8, 217–223. Pridobljeno s http://www.mcser.org/journal/index.p–hp/jesr/article/view/2328/2303 (Dostopno 2. 3. 2017.)
Ajtnik, M. (2001). Poučevanje glasbe kot ustvarjalna naloga. Vzgoja in izobraževanje, 32(4), 7–8.
Borota, B. (2007). Nekateri vidiki vključevanja sodobne tehnologije v pouk glasbe. Glasba v šoli in vrtcu, 12(1), 28–31.
Borota, B., in Brodnik, A. (2006). Učenje glasbe, podprto z IKT tehnologijo. Organizacija, 39(8), 532–538. Pridobljeno s http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-3Q7FW7JM (Dostopno 30. 2. 2017.)
Božnar, J. (2004). Vpliv sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije na spremembe v vzgojno – izobraževalnem procesu. Pridobljeno s http://profesor.gess.si/marjana.pograjc–/%C4%8Dlanki_VIVID/Arhiv2004/12Boznar.pdf (Dostopno 22. 2. 2017.)
Črčinovič Rozman, J. (2000). Tehnologija pri glasbenem pouku. Pedagoška obzorja, 15(5–6), 290–298.
Denac, O. (2002). Glasba pri celostnem razvoju otrokove osebnosti. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
Fojkar Zupančič, H. (2014). Glasba je nihanje strune, vpete med nebom in zemljo. Predavanje, predstavljeno na Mednarodni konferenci katoliških pedagogov, leta 2014. Pridobljeno s http://www.litija.org/pevci/users/knjiznica/razno/2014_15/glasba_duhovnost_vzgoja_-_helena_fojkar_zupancic.pdf (Dostopno 14. 2. 2017.)
Fuchs, B. (2004). Ljudski plesi v osnovni šoli: priročnik za učitelje, mentorje in vaditelje. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
Hawkridge, D. (1985). New information technology in education. London; Sydney: Croom Helm.
Helsby, G. (2010). Glasbeni inštrumenti v orkestru. Tehniška založba Slovenije.
Hvalič Touzery, S. (2010). Slovar: Informacijske komunikacijske tehnologije (IKT). Pridobljeno s http://ww–w.inst-antonatrstenjaka.si/gerontologija/slovar/1029.html (Dostopno 10. 3. 2017.)
Kljun, B. (1999). Vpliv petja v otroškem pevskem zboru na razvoj glasbenih sposobnosti in spretnosti. Diplomsko delo. Univerza v Ljubljani. Pedagoška fakulteta.
Kopačin, B. (2011). Povezava med glasbenim učenjem, inteligentnostjo in uspešnostjo pri pouku od četrtega do osmega razreda osnovne šole. Doktorska disertacija. Univerza v Ljubljani. Pedagoška fakulteta.
Kopačin, B. (2014). Medsebojna povezanost inteligentnosti, glasbenih aktivnosti in družinskega okolja pri devetošolcih. Maribor: Revija za elementarno izobraževanje. 7(2): 81–94.
Kralj, N. (2012). Zborovodski lik Janeza Kuharja. Diplomsko delo. Univerza v Ljubljani. Pedagoška fakulteta.
Lango, J. (2006). Računalnik in glasba. Glasba v šoli, 11(4), 21–33.
Nacionalna strokovna skupina za pripravo Bele knjige o vzgoji in izobraževanju v RS, Ministrstvo za šolstvo in šport (2011). Krek, J., in Metljak, M. (ur.) Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v Republiki Sloveniji. Zavod RS za šolstvo. Pridobljeno s na http://www.belaknjiga2011.si/p–df/bela_knjiga_2011.pdf (Dostopno 14. 6. 2017.)
Neubauer, H. (1999). Učni načrt za izbirne predmete. Prilagojen izobraževalni program z nižjim izobrazbenim standardom. Plesne dejavnosti. Pridobljeno s http://www.mizs.gov.si/file–admin/mizs.gov.si/pageuploads/podrocje/posebne_potrebe/programi/ucni_nacrti/pp_nis_izb_ples.pdf (Dostopno 20. 2. 2017.)
Ramovš, M. (1980). Plesat me pelji. Plesno izročilo na Slovenskem. Ljubljana: Cankarjeva založba.
Ramovš, M. (1992). Polka je ukazana: plesno izročilo na Slovenskem. Ljubljana: Založba Kres.
Rojko, B. (2014). Pevski zbor – stičišče socialnih interakcij. Pridobljeno s http://nasizbori.jskd.si/pev–ski-zbor-sticisce-socialnih-interakcij/ (Dostopno 3. 3. 2017.)
Slosar, M. (2001). Izbrana poglavja iz didaktike glasbene vzgoje. Ljubljana, Koper: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta.
Statistični urad Republike Slovenije (2015). Pridobljeno s https://www.stat.si/StatWeb/News/Index–/5764 (Dostopno 20. 3. 2017.)
Stražar, M. (2015). Poučevanje glasbene umetnosti v očeh učiteljev razrednega pouka. Magistrsko delo. Maribor: Pedagoška fakulteta.
Šavli, V. (2006). Izkoristimo neizmerni svet sodobne tehnologije v šoli. Razredni pouk, 8(3), 1–5.
Zakon o glasbenih šolah (2006). Pridobljeno s https://www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs/vsebina?urlid=200681&stevilka=3536 (Dostopno 3. 3. 2017.)
Žvar, D. (2001). Kako naj pojejo otroci. Priročnik za zborovodje. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
Objavljeno
2022-06-16
Kako citirati
Blatnik M., & Kopačin B. (2022). Povezava glasbene izobrazbe učiteljev v osnovni šoli in uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije pri pouku glasbene umetnosti. Revija Za Elementarno izobraževanje, 15(2), 211-239. https://doi.org/10.18690/rei.15.2.211-239.2022
Rubrike
Znanstveni članki