Miselna naravnanost v šolskem okolju
Povzetek
Miselna naravnanost zajema prepričanja, ki jih imajo posamezniki o svojih osebnostnih značilnostih in sposobnostih. V raziskavi smo se osredinili na miselno naravnanost o umskih sposobnostih in jo preučili kot
dejavnik učne uspešnosti, učne samopodobe, učne samoregulacije in nadarjenosti. V raziskavi je sodelovalo 232 učencev osmega in devetega razreda osnovne šole. Rezultati so pokazali, da imajo učenci z višjo stopnjo miselne naravnanosti k rasti boljši učni uspeh in višjo učno samopodobo v primerjavi z učenci, ki so v večji
meri fiksno miselno naravnani. Ugotovili smo, da sta miselna naravnanost k rasti in učna samoregulacija pozitivno povezani. Prav tako smo ugotovili, da miselna naravnanost nima prirastne napovedne vrednosti za učno uspešnost ob učni samopodobi in učni samoregulaciji. Izkazalo se je, da so nadarjeni učenci v večji
meri miselno naravnani k rasti v primerjavi z njihovimi normativnimi vrstniki in da miselna naravnanost nima moderatorskega učinka pri napovedovanju učnega uspeha glede na identificirano nadarjenost učencev.
DOI: 10.18690/rei.12.1.89-112.2019
COBISS-ID: 24672264
Potrjeno 8. 1. 2019; Objavljeno 26. 3. 2019.
Prenosi
Copyright (c) 2019 Katja Polh Budja, Katja Košir
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.