Ali je spol otroka dejavnik učne uspešnosti v osnovni šoli?

  • Joca Zurc Okayama Univerza, Visoka šola za izobraževanje
Ključne besede: razredni pouk, dejavniki učne uspešnosti, razlike med spoloma, socialne spretnosti, vedenjske težave

Povzetek

Namen raziskave je bil proučiti razlike v učni uspešnosti med učenkami in učenci v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju na reprezentativnem vzorcu osnovnošolskih otrok ter poiskati dejavnike, ki najbolje pojasnjujejo razlike. Raziskava temelji na vzorcu 1783 otrok. Podatki so bili zbrani s standardiziranim vprašalnikom SSRS in analizirani z neparametričnimi statističnimi testi. Rezultati so pokazali, da statistično  značilno višjo učno uspešnost dosegajo deklice, zlasti na področju branja, splošnega védenja in motivacije. Razvitost socialnih spretnosti, odsotnost vedenjskih težav in razvojnih primanjkljajev so se pokazali kot  najznačilnejši dejavniki učnega uspeha v osnovni šoli. Na razredni stopnji je treba večjo pozornost nameniti razvoju bralnih sposobnosti dečkov.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

Joca Zurc, Okayama Univerza, Visoka šola za izobraževanje

Izredna profesorica. Okoyama, Japonska. E-pošta: joca.zurc@guest.arnes.si.

Objavljeno
2019-12-21
Kako citirati
Zurc J. (2019). Ali je spol otroka dejavnik učne uspešnosti v osnovni šoli?. Revija Za Elementarno izobraževanje, 12(1), 59-88. https://doi.org/10.18690/rei.12.1.59-88.2019
Rubrike
Znanstveni članki