Socialnopedagoško delovanje učiteljev v poklicni šoli

  • Andrej Berdajs Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
  • Mateja Marovič Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: Ulitelji, socialnopedagoško delovanje, komunikacijske spretnosti, empatija, sodelovalni odnos

Povzetek

Med dijaki v srednjih poklicnih šolah je velik delež takšnih, ki šole zaradi negativnih izkušenj iz prejšnjih oblik šolanja in drugih oteževalnih dejavnikov ne sprejemajo ter se v tem okolju srečujejo s kompleksnimi težavami. Nesprejemanje šole in tudi nesprejemanje dela v njej neposredno vplivata na njihovo neuspešnost pri  izobraževanju. Učitelji lahko vedênje in odzivanje dijakov izboljšajo s socialnopedagoškim pristopom do
dijakov, z ustvarjanjem inkluzivno naravnane kulture šole in pozitivne šolske klime. Predvsem je pomembna komunikacija med učitelji in dijaki, s katero se med njimi ustvari ustrezen pedagoški odnos, ki je osnova za uspešno doseganje vzgojno-izobraževalnih ciljev.

DOI: 10.18690/rei.11.4.269-292.2018
COBISS-ID: 1541023172

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Andrej Berdajs, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

Docent. Koper, Slovenija. E-pošta: andrej.berdajs@pef.upr.si.

Mateja Marovič, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

Docentka. Koper, Slovenija. E-pošta: mateja.marovic@pef.upr.si.

Objavljeno
2018-12-20
Kako citirati
Berdajs A., & Marovič M. (2018). Socialnopedagoško delovanje učiteljev v poklicni šoli. Revija Za Elementarno izobraževanje, 11(4), 269-291. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/171
Rubrike
Znanstveni članki