Uporaba prostorskih ključev pri učencih osmega razreda osnovne šole

  • Barbara Lapuh Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
  • Jurij Selan Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: likovna umetnost, učni načrt za likovni umetnost, likovna didaktika, likovni prostor, prostorski ključi

Povzetek

V članku se ukvarjamo s specifičnim problemom, ki ga je mogoče zaznati pri urah likovne umetnosti v osmem in devetem razredu osnovne šole pri artikulaciji prostora na ploskvi z uporabo prostorskih ključev. Izkušnje kažejo, da učenci znanja o prostorskih ključih, ki ga usvojijo, kasneje v drugih likovnih nalogah pogosto ne izkažejo več. Ta problem smo podrobneje osvetlili z izvedbo kvalitativne raziskave pri 28 učencih osmega razreda osnovne šole, v kateri smo proučevali, kako učenci že naučeno znanje o prostorskih ključih uporabijo tudi v likovnih nalogah, pri katerih uporaba prostorskih ključev od njih ni eksplicitno zahtevana. Ena izmed ključnih ugotovitev raziskave je, da kar dve tretjini učencev v drugi risbi ni uporabilo znanja o prostorskih ključih, čeprav so ga izkazali v prvi risbi. To razkriva, da učenje prostorskih ključev, ki poteka zgolj nekaj ur pri predmetu likovna umetnost, ne vodi do tega, da bi učenci to znanje ponotranjili do te mere, da bi ga lahko spontano uporabljali.

DOI: 10.18690/rei.11.2.121-141.2018
COBISS-ID: 12043849

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Barbara Lapuh, Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Ljubljana. Slovenija.

Jurij Selan, Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Docent. Ljubljana, Slovenija. E-pošta: jurij.selan@pef.uni-lj.

Objavljeno
2018-06-21
Kako citirati
Lapuh B., & Selan J. (2018). Uporaba prostorskih ključev pri učencih osmega razreda osnovne šole. Revija Za Elementarno izobraževanje, 11(2), 121-142. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/162
Rubrike
Znanstveni članki