Predstavitev sodobne slikanice v Italiji

  • Nives Zudič Antonič Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanističneštudije, Oddelek za italijanistiko
  • Livio Sossi Univerza v Vidmu
Ključne besede: sodobna italijanska slikanica, zgodovinski razvoj italijanske slikanice, slikanica, predšolski otrok, branje podob

Povzetek

V članku seznanjamo z značilnostmi slikanice, s poudarkom na umetnostnih in pedagoških vidikih sodobne ilustracije, ki jih objavljajo italijanske založbe. Srečanje predšolskega otroka s knjigo poteka predvsem s pomočjo branja preko vizualnih podob. Ilustracija lahko ponazori specifično pripovedno črto zgodbe, uvaja lastna jezikovna pravila in s tem spodbuja otroka k njihovemu dekodiranju. Slikanice sporočajo vsebino zgodbe s sliko in besedo ter s prepletanjem obojega. Njihov vpliv na razvoj procesov predbralne pismenosti je zato izjemen. Zaradi tega svoj prispevek začenjamo s predstavitvijo razvoja moderne slikanice v Italiji, nadaljujemo z analizo interakcije med besedo in sliko ter poskušamo osvetliti pomen, ki ga ima za otroke ustrezno razumevanje vizualnih podob. Obenem si prizadevamo spodbujati razvoj zgodnje vizualne  pismenosti ter poudariti pomen branja  slikanic za otrokov vsesplošen razvoj.

DOI: 10.18690/1855-4431.11.1.55-76(2018)
COBISS-ID:

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Nives Zudič Antonič, Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanističneštudije, Oddelek za italijanistiko

Doktorica znanosti. Koper, Slovenija. E-pošta: nives.zudic.antonic@fhs.upr.si.

Livio Sossi, Univerza v Vidmu

Prof. Videm. Italija. E-poša: macalli@hotmail.it.

Objavljeno
2018-03-15
Kako citirati
Zudič Antonič N., & Sossi L. (2018). Predstavitev sodobne slikanice v Italiji . Revija Za Elementarno izobraževanje, 11(1), 55-75. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/158
Rubrike
Znanstveni članki