The Meaning of Radicalisation in Modern Social Pedagogy

  • Ana Bogdan Zupančič Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: emancipacijski potenciač, mobilizacijska dimenzija, prakse osvabajanja, radikalizacija, socialna pedagogika

Povzetek

Pomen radikalizacije v sodobni socialni pedagogiki. V prispevku definiramo radikalizacijo tudi kot del procesov novodobnega osvobajanja, ki jih prepoznamo v prepletu emancipacijskega potenciala v socialni pedagogiki in mobilizacijske dimenzije v teoriji razvoja skupnosti. Vzporedno problematiziramo notranje razcepljeno socialnopedagoško držo, ki po eni strani želi osvobajati, po drugi pa se vedno znova ujame v ohranjanje obstoječih »zatiralskih« oblastnih razmerij. Pri tem upoštevamo pomisleke v zvezi s politično akcijo kot ciljem »radikalizirajoče« socialne pedagogike, ki kažejo na to, da smo v socialni pedagogiki ponotranjili sodelovanje kot demokratično »normo« reševanja socialne in druge družbene problematike in jo s tem sprejeli kot edino formalno realno možnost za doseganje strukturnih sprememb.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Literatura

Bönsch, M. (2017). Gibanje moči skozi akcijsko raziskavo razvijanja pogojev za procese deinstitucionalizacije. Socialna pedagogika, 21(3–4), 237–257.

Bogdan Zupančič, A. (2018). Refleksija socialnopedagoškega diskurza osnovnošolskih praks. In M. Marovič and A. Sinjur (eds.), Večdimenzionalnost socialnopedagoških diskurzov (pp. 109-120). Koper: Založba Univerze na Primorskem. Retrieved from http://www.hippocampus.si/ISBN/978-961-7023 96-1/index.html#p=7 (Accessed 20 ͭ ͪ July 2019).

Eriksson, L. (2011). Community development and social pedagogy: traditions for understanding mobilization for collective self-development. Community Development Journal, 64(4), 403–420.

Etični kodeks delavcev na področju socialne pedagogike (2004). Retrieved from https://drive.google.com/file/d/0B6-NXhXbE_iyN2xyUkRPdHF–ZLU9STD–N3Uk9CMnh (Accessed 12 ͭ ͪ January 2018).

Flaker, V. (2012). Direktno socialno delo. Ljubljana: * cf.

Freire, P. (2019). Pedagogika zatiranih. Ljubljana: Krtina.

Fromm, E. (2013). Anatomija človekove uničevalnosti. Ljubljana: Mladinska knjiga.

Foucault, M. (2004). Nadzorovanje in kaznovanje: nastanek zapora. Ljubljana: Krtina.

Gaber, S. (2012). Homo academicus: O tistem, kar ostaja »tuje, ker je preveč domače«. Spremna študija. In Bourdieu, P. (2012). Homo academicus (pp. 257–270). Ljubljana: Pedagoška fakulteta.

Galimberti, U. (2015a). Grozljivi gost: nihilizem in mladi. Ljubljana: Modrijan.

Galimberti, U. (2015b). Miti našega časa. Ljubljana: Modrijan.

Grušovnik, T. (2019). Paulo Freire in pedagogika osvoboditve. In Freire, P. Pedagogika zatiranih (pp. 177–194). Ljubljana: Krtina.

Hämäläinen, J. (2015). Defining Social Pedagogy: Historical, Theoretical and Practical considerations. British Journal of Social Work, 45, 1022–1038.

Kobolt, A. (2001). Intervju z Anne Frommann: socialna pedagogika v funkciji “figovega lista”. Socialna pedagogika, 5(3), 375–386.

Lorenz, W. (2008). Paradigms and politics: Understanding methods paradigms in an historical context: The case of social pedagogy. The British Journal of Social Work, 38(4), 625–644.

Marburger, H. (1987). Razvoj in koncepti socijalne pedagogije. Priručni materijal. Zagreb: Fakulteta za defektologiju Sveučilišta u Zagrebu.

Marovič, M., and Bajželj, B. (2015). Participation – one of the (socio-)pedagogic educational concepts in the time of postmodernity. In M. Krajnčan (ed.), Educational Sciences in Postmodernity (pp. 25–46). Aachen: Shaker Verlag GmbH.

Marynowicz-Hetka, E. (2016). Social Pedagogy and Social Work: An analysis of their Relationship from a Socio-pedagogical Perspective. Sociální pedagogika/Social Education, 4(1),13–24.

Petrie, P., and Cameron, C. (2009). Importing social pedagogy? In J. Kornbeck and N. Rosendal Jensen (eds.), The Diversitiy of Social Pedagogy in Europe (pp. 145–168). Bremen: Europäischer Hochschulverlag GmbH & Co. KG.

Razpotnik, Š. (2006). Izziv socialni pedagogiki: biti glasnica družbenega obrobja. In M. Sande, B.Dekleva, A. Kobolt, Š. Razpotnik, and D. Zorc Maver (eds.), Socialna pedagogika:Izbrani koncepti stroke (pp. 23–36). Ljubljana: Pedagoška fakulteta.

Razpotnik, Š. (2014). Socialno v socialni pedagogiki. Sodobna pedagogika, 65(131) (3), 54–70.

Rutar, D. (2002). Učitelj kot intelektualec. Radovljica: Didakta.

Salecl, R. (2017). Tek na mestu. Ljubljana: Mladinska knjiga.

Storø, J. (2013). Practical Social Pedagogy. Bristol: The Policy Press.

Úcar, X. (2013). Exploring different perspectives of Social Pedagogy: towards a complex and integrated approach. Education Policy Analysis Archives, 21 (36), 1-16.

Zadnikar, D. (2015). Pedagoško delo in sodobne transformacije. Socialna pedagogika, 19 (1–2), 1-22.

Zaviršek, D. (2017). Skrb kot nasilje. Ljubljana: * cf.

Zorc Maver, D. (1995). Individualizacija mladosti v poindustrijski družbi. Doctoral Thesis. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.

Zorc Maver, D. (1997). Koncept življenjsko usmerjene socialne pedagogike v sodobni družbi tveganja. Socialna pedagogika, 1(1), 37-44.

Zorc Maver, D. (2006). Socialna pedagogika v družbi negotovosti. In M. Sande, B. Dekleva, A.Kobolt, Š. Razpotnik, and D. Zorc-Maver (eds.), Socialna pedagogika: Izbranikoncepti stroke (pp. 23-35). Ljubljana: Pedagoška fakulteta.

Zupančič Žerdin, A. (2019). Konec. Ljubljana: Društvo za teoretsko psihoanalizo.

Objavljeno
2021-08-02
Kako citirati
Bogdan Zupančič A. (2021). The Meaning of Radicalisation in Modern Social Pedagogy. Revija Za Elementarno izobraževanje, 14(Spec.Iss), 103-127. https://doi.org/10.18690/rei.14.Spec.Iss.103-127.2021
Rubrike
Znanstveni članki