Učenci, žrtve medvrstniškega nasilja

Avtorji

  • Mihaela Cvak VIZ OŠ Rogatec
  • Majda Pšunder Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

Ključne besede:

medvrstniško nasilje, osnovna šola, učenci, doživljanje medvrstniškega nasilja v vlogi žrtve

Povzetek

Šola kot vzgojno-izobraževalna institucija mora zagotoviti ustrezen nadzor odraslih nad učenci, to tudi počne, toda nasilju se nikakor ne more izogniti. Učenci doživljajo medvrstniško nasilje na različne načine, kot žrtve, kot nasilneži, kot oboje ali kot opazovalci. V naši raziskavi nas je zanimalo, kako pogosto so učenci žrtve medvrstniškega nasilja ter kakšna je razlika v prisotnosti le-tega glede na spol in starost učencev. Raziskava, ki smo jo izvedli med učenci petih, sedmih in devetih razredov različnih osnovnih šol v Sloveniji, je pokazala, da je kar 24,1 % učencev že bilo žrtev medvrstniškega nasilja, da se žrtve nasilnega vedenja najpogosteje zaupajo staršem, da je šola tisto mesto, kjer se nasilje dogaja najpogosteje, in da učenci najpogosteje doživljajo dve obliki nasilja, besedno in psihično.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

  • Mihaela Cvak, VIZ OŠ Rogatec

    Rogatec, Slovenija. E-pošta: mihaela.cvek@guest.arnes.si.

  • Majda Pšunder, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: majda.psunder@guest.arnes.si.

Prenosi

Objavljeno

01.11.2013

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Cvak, M., & Pšunder, M. (2013). Učenci, žrtve medvrstniškega nasilja. Revija Za Elementarno izobraževanje, 6(4), 105-116. https://journals.um.si/index.php/education/article/view/460