Participation in Professional Centres from the Perspective of Children's/Adolescent's Personal and School/Vocational Life Histories
Abstract
The paper deals with the field of participatory action of individuals placed in professional centres, which represents a special conceptual challenge in both the theory and practice of such engagement.
We present the results of a quantitative study involving 231 children/adolescents from all professional centres (more specifically, residential treatment institutions and housing groups) in Slovenia, which provide education for children/adolescents with emotional and behavioural difficulties and/or disorders.
The results show that the participatory involvement of children/adolescents in such institution – especially in support processes that have a significant impact on their personal and school/professional biographies – is not encouraging and that, to a greater extent than in traditional forms of residential treatment institutions, it is in the domain of individuals placed in housing groups.
Downloads
References
Ackermann, T. (2022). Partizipation und Kinderschutz: Herausforderungen und Entwicklungsperspektiven: Zu Bedeutung von Partizipation für die Kinder- und Jugendhilfe. V K. Peyerl in I. Zücher (ur.), Züchner, Partizipation in der Kinder- und Jugendhilfe: Anspruch, Ziele und Formen der Partizipation von Kindern und Jugendlichen (str. 178–191). Weinheim Basel: Beltz Juventa.
Birsa, E. (2017). Primerjava učnih načrtov in vključenost priporočil za medpredmetno povezovanje likovnih vsebin. Revija za elementarno izobraževanje, 10(2/3), 163–179.
Cencič, M. (2009). Kako poteka pedagoško raziskovanje: primer kvantitativne empirične neeksperimentalne raziskave. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
Cencič, M. (2023). Nekatera stališča strokovnih delavcev do agilnosti njihovega vzgojno-izobraževalnega zavoda. Revija za elementarno izobraževanje, 16(1), 39–57.
Eberitzsch, S., Keller, S., in Rohrbach, J. (2020). Partzipaton als Teil von Schutzkonzepten in der Heimerziehung: Die Sichtweisen der jungen Menschen. V ISA Social Work Yearbook 2020 (str. 142–158). Munster: Waxman.
Graßhoff, G. (2022). Partizipation in der Hilfeplanung. Zu Bedeutung von Partizipation für die Kinder- und Jugendhilfe. V K. Peyerl in I. Zücher (ur.), Züchner, Partizipation in der Kinder- und Jugendhilfe: Anspruch, Ziele und Formen der Partizipation von Kindern und Jugendlichen (str. 167–176). Weinheim Basel: Beltz Juventa.
Jeznik K. (2022). Inkluzivnost dodatne podpore in pomoči za učence. Revija za elementarno izobraževanje, 15(1), 71–90.
Kobal Tomc, B., Centrih, M., Zalokar, L., Švab, V., Bužan, V., Klanjšček, M., in Pavlič, S. (2011). Otroci in mladostniki s hudimi motnjami vedenja – Analiza stanja. Inštitut Republike Slovenije za socialno varstvo. Pridobljeno s 17. 10. 2013, http://www.mddsz.gov.si/fileadmin/mddsz.gov.si/pageuploads/dokumenti__pdf/otroci-hude_motnje_vedenje-porocilo-20-6-11.pdf.
Kobolt, A., Cimermančič, J., Rapuš Pavel, J., in Verbnik Dolinar, T. (2010). Izkušnje praktikov pri delu z usmerjenimi učenci v osnovni šoli. V A. Kobolt (ur.), Izstopajoče vedenje in pedagoški odzivi (str. 299–336). Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
Kopačin, B. (2020). Glasbene didaktične igre in glasbeno-razvojni dosežki prvošolcev. Revija za elementarno izobraževanje, 13(1), 89–111.
Kopačin, B., in Birsa, E. (2022). Medpredmetno povezovanje glasbene in likovne umetnosti. Pedagoška obzorja: časopis za didaktiko in metodiko, 37(1), 109–124.
Marovič, M. (2020). Medinstitucionalna/multidisciplinarna obravnava mladostnika, nameščenega v vzgojnem zavodu. V M. Volk, T. Štemberger, A. Sila in N. Kovač (ur.), Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev (str. 215–248). Koper: Založba Univerze na Primorskem.
Marovič, M. (2022). Inefficiency of social pedagogical treatment of an individual placed in a residential treatmeent institution. V R. Celec (ur.), Challenges of modern society from different perspectives: New issues (str. 129–141). Hamburg: Verlag Dr. Kovač.
Marovič, M., in Bajželj, B. (2015). Participation – one of the (socio-)pedagogic educational concepts in the time of postmodernity. V M. Kranjčan (ur.), Educational sciences in postmodernity (str. 25–46). Germany: Shaker Verlag.
Ministrstvo za šolstvo in šport. (2011). Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v Republiki Sloveniji (J. Krek in M. Metljak, ur.). Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
Pluto, L. (2022). Zu Bedeutung von Partizipation für die Kinder- und Jugendhilfe. V K. Peyerl in I. Zücher (ur.), Züchner, Partizipation in der Kinder- und Jugendhilfe: Anspruch, Ziele und Formen der Partizipation von Kindern und Jugendlichen (str. 140–152). Weinheim Basel: Beltz Juventa.
Schnurr, S. (2022). Zu Bedeutung von Partizipation für die Kinder- und Jugendhilfe. V K. Peyerl in I. Zücher (ur.), Züchner, Partizipation in der Kinder- und Jugendhilfe: Anspruch, Ziele und Formen der Partizipation von Kindern und Jugendlichen (str. 14–25). Weinheim Basel: Beltz Juventa.
Skalar, V. (1993). Nekatere dileme v zvezi s problemom normalizacije vzgojnih zavodov. V B. Dekleva (ur.), Življenje v zavodu in potrebe otrok (normalizacija) (str. 9–14). Ljubljana: Inštitut za kriminologijo pri Pravni fakulteti.
Sozialgesetzbuch (SGB VIII) (1990). Pridobljeno s https://www.sozialgesetzbuch-sgb.de/sgbviii/1.html. (Dostopno .)
Starman, V., in Birsa, E. (2022). Interdisciplinarno povezovanje znanosti in umetnosti v študijskem procesu. Sodobna pedagogika, 73(139), št. 2, 60–75.
Straus, F., in Sierwald, W. (2008). Beteiligung in der Praxis der Erziehungshilfen. Pridobljeno s http://www.diebeteiligung.de/pdf/spi2009_2_studie_gelingende_beteiligung.pdf.
Šilc, M., in Schmidt Krajnc, M. (2022). Izzivi vzgojno-izobraževalne inkluzije učencev z avtističnimi motnjami v osnovnih šolah. Revija za elementarno izobraževanje, 15(2), 181–198.
Tekavc J., in Vončina T. (2023). Vključevanje staršev v vzgojno-izobraževalni proces kot potencialni dejavnik učiteljevega doživljanja stresa pri delu. Revija za elementarno izobraževanje, 16(3), 339–355.
Tomori, M. (2002). Šolska neuspešnost kot dejavnik tveganja za celostni osebnostni razvoj. V K. Bergant in K. Musek Lešnik (ur.), Šolska neuspešnost med otroki in mladostniki: vzroki – posledice – preprečevanje (str. 16–18). Ljubljana: Inštitut za psihologijo osebnosti.
Vzgojni program za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami in motnjami in izvedbena priporočila za izvajanje vzgojnega programa (2022). Pridobljeno s https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Izobrazevanje-otrok-s-posebnimi-potrebami/OS/vzgojni_program_VIZ_s_priporocili.pdf.
Wolff, M., in Hartig, S. (2013). Gelingende Beteiligung in der Heimerziehung: Ein Werkbuch für Jugendliche und ihre Betreuerinnen. Weinheim in Basel: Beltz Juventa.
Zakon o obravnavi otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami in motnjami v vzgoji in izobraževanju (ZOOMTVI) (2020). Uradni list Republike Slovenije (20). Pridobljeno s https://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?sop=2020-01-3628.
Zakon o socijalnoj skrbi. (2013). Narodne novine, (157). Pridobljeno s https://narodne-novine.nn.hr/eli/sluzbeni/2013/157/3289.
Copyright (c) 2024 Mateja, Ana
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.