Kako avtorskopravno zavarovati besedo?
Abstract
Prispevek obravnava avtorskopravno varstvo del konceptualne umetnosti in izpostavlja probleme, ki se pri tem pojavljajo. Osredotoča se predvsem na ureditev v Republiki Sloveniji, hkrati pa analizira tudi francosko sodno prakso in teorijo, kjer izpostavlja predvsem novejši pristop, ki je naklonjen razširitvi razlage zakonskih predpostavk in holistični oceni sodobnega umetniškega dela. Avtorica zaključuje, da lahko z ločevanjem med abstraktno idejo in idejo, ki se je na ustrezen način izrazila v zunanjem svetu, uporabimo subjektiven pristop k individualnosti tudi za konceptualna umetniška dela, ki jih lahko na ta način ustrezno avtorskopravno zavarujemoDownloads
References
Desbois, H. (1978) Le droit d'auteur en France (Paris: Dalloz).
Kante, B. (2001) Filozofija umetnosti (Ljubljana: Založništvo Jutro).
Laligant, O. (2000) La véritable condition d’application du droit d’auteur : originalité ou création ?, Revue Internationale de droit comparé, 52(1), pp. 270–275.
McClean, D. (2007) The trials of art (London: Rindinghouse).
Palmer, D. (2002) Ali središče drži? Uvod v zahodno filozofijo (Ljubljana: DZS).
Quaedvlieg, A. (2001) »Style is free« : Designs beware, European Intellectual Property Review, 23(10), pp. 445–453.
Trampuž, M. (1996) Avtorsko pravo in likovna umetnost (Ljubljana: Uradni list republike Slovenije).
Trampuž, M. (2000) Avtorsko pravo (Ljubljana: Cankarjeva založba).
Trampuž, M., Oman, B. & Zupančič, A. (1997) Zakon o avtorski in sorodnih pravicah s komentarjem (Ljubljana: GV Založba).
Sproccati, S. (1994) Vodnik po slikarstvu (Ljubljana: Založba Mladinska knjiga.
Walravens, N. (2009) Conceptual art as creation and its protection by author's rights, Revue internationale du droit d'auteur, 220, pp. 4–79.
Walravens, N. (2005) L'oeuvre d'art en droit d'auteur. Forme et originalité des oeuvres d'art contemporain (Paris: Economica).
Walravens, N. (2003) Protection of Works of Art and Artists’ Moral Rights, Revue internationale du droit d'auteur, 197, pp. 2–75.
Walravens, N. (1999) The concept of originality and contemporary art, Revue internationale du droit d'auteur, 181, pp. 196–166.