Primerjalna analiza slovenskega in izbranih tujih učnih načrtov za geografijo na splošnem sekundarnem nivoju izobraževanja

  • Eva Konečnik Kotnik Oddelek za geografijo, Filozofska fakulteta, Univerza v Mariboru
Ključne besede: geografija, učni načrt, splošni sekundarni nivo izobraževanja

Povzetek

V prispevku so predstavljeni rezultati primerjalne analize slovenskih učnih načrtov za geografijo v splošni gimnaziji iz let 1998 in 2008 ter izbranih tujih učnih načrtov za geografijo na splošnem sekundarnem nivoju izobraževanja. Kriteriji primerjalne analize so bili: struktura učnih načrtov, zastopanost učnih ciljev glede na globalne usmeritve (vedenje – geografsko znanje, geografske in kroskurikularne spretnosti in sposobnosti, vzgoja) ter izbor in razmestitev geografskih učnih vsebin po vertikali. Med učnimi načrti so razlike pri vseh kriterijih, vendar lahko na primeru slovenskih učnih načrtov zaznamo premike v smeri večje primerljivosti z angleškim učnim načrtom.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

Eva Konečnik Kotnik, Oddelek za geografijo, Filozofska fakulteta, Univerza v Mariboru

Maribor, Slovenija. E-pošta: eva.konecnik@uni-mb.si.

Literatura

Chorley, R. J., Hagget, P. 1967: Frontiers in Geographical Teaching. London: Methuen & CO Ltd.

Finish National Boars of Education, 2004. National core curriculum for upper secondary schools 2003. Vammala: Vammalan Kirjapaino Oy.

Konečnik Kotnik, E. 2008: Vrednotenje učnega načrta za pouk geografije v splošni gimnaziji v Sloveniji z vidikov družbenih potreb, izobraževalnih smernic in geografske znanosti. Doktorska disertacija. Maribor: Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta.

Kunaver, J. 2005: Uvod, namen in izhodišča. Slovenska šolska geografija s pogledom v prihodnost. Ljubljana: DZS, 6–12.

Lipovšek, I., Lilek, D., Polšak A. 2006: Rezultati ankete o učnem načrtu oz. katalogu, srednje šole. Delovno gradivo – podpora kurikularne prenove. Ljubljana: ZRSŠ.

Medmrežje 1: http://www.alenkajeraj.sds.si/ news/24269 (7. 5. 2008)

Medmrežje2: www.pisa.oecd.org/document/2/0,3343,en_32252351_32236191_39718850_1_1_1_1,00.html (7. 5. 2008)

Medmrežje 3: http://portal.mss.edus.si/msswww/programi (4.5.2006)

Medved, J. 1978: Koncept geografije kot učnega predmeta v splošno izobraževalnih šolah. Geografski obzornik, 25 (1–2), 18–26.

Petek, J. 2003: Poučevanje geografije v Angliji. Sklepna seminarska naloga. Maribor: Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta, Oddelek za geografijo.

Popit, S. 2002: Vrednotenje dodiplomskega izobraževanja učiteljev geografije z vidika njene paradigmatične zgradbe. Doktorska disertacija. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta.

Primerjave šolskih sistemov. Delovna podlaga za prenovo učnih načrtov za geografijo v splošni gimnaziji (interno gradivo). 2006. Ljubljana: Kurikularna komisija za geografijo v splošni gimnaziji.

Rawling, E. M., Daugherty, R. A. 1996: Geography into the Twenty-first Century. Chichester: John Wiley & Sons.

Rawling, E. 2005: School Geography and the process of curriculum change. Aims, Learning and Curriculum, Discussion Paper 4. (http://www.nuffield14-19review.org.uk/files/documents100-1.pdf, pridobljeno 20. 7. 2008).

Senegačnik, J. 2005: Geografija Evrope v šolskih učbenikih evropskih držav. Doktorska disertacija. Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, Oddelek za geografijo.

Skupna vzgojnoizobrazbena osnova v usmerjenem izobraževanju. 1979. Ljubljana: Zavod SR Slovenije za šolstvo.

Učni načrt. Geografija. Gimnazija: splošna, klasična, ekonomska. 2008.

Objavljeno
2008-12-31
Kako citirati
Konečnik Kotnik E. (2008). Primerjalna analiza slovenskega in izbranih tujih učnih načrtov za geografijo na splošnem sekundarnem nivoju izobraževanja. Revija Za Geografijo, 3(2), 7-24. https://doi.org/10.18690/rg.3.2.3135
Rubrike
Članki