Estetika gledališča za najmlajše
Povzetek
Članek opredeljuje specifike estetike gledališča za najmlajše. Glavni cilj te zvrsti gledališča je, odpreti možnost gledališkega doživetja za otroke, mlajše od 4 let. Ustvarjanje predstave za to starostno skupino posega poleg področja gledališča še na področje predšolske pedagogike, psihologije, terapije z umetnostjo. V tem kontekstu se umetniki sprašujejo, kakšno mora biti takšno gledališče, da bo za otroke doživetje in dogodek, ne da bi bil umetniški nagovor zreduciran. Dejstvo je, da ima ta gledališka zvrst povsem svojstvene specifike, ki se le v nekaterih aspektih ujema s konvencionalnim dramskim gledališčem. Članek se dotakne podoživljanja gledališke predstave za najmlajše na čustveni ravni, obravnava kognitivne pogoje za doživljanje predstave, opredeljuje vlogo igralcev, igre in komunikacije, zaznavanje, pomen prostora, govora, zgodbe, dramaturgije ter časa. Na koncu je opisan pomen skupnega doživljanja otrok in staršev ob ogledu predstave. Po opravljenih raziskavah v evropskem prostoru ta zvrst gledališča pripomore k spoznavni in čustveni bogatitvi otrok, zaznavanju na vseh čutnih ravneh, razvoju govornih spretnosti. Prav tako pomeni pomemben dodatek k estetski vzgojni praksi v predšolskem obdobju.
Prenosi
Copyright (c) 2011 Revija za elementarno izobraževanje
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 mednarodno licenco.