Estetika gledališča za najmlajše

  • Sabina Šinko Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: gledališče za najmlajše, estetska vzgoja, estetsko doživljanje in zaznavanje otroka, dramaturške prvine gledališča za najmlajše

Povzetek

Članek opredeljuje specifike estetike gledališča za najmlajše. Glavni cilj te zvrsti gledališča je, odpreti možnost gledališkega doživetja za otroke, mlajše od 4 let. Ustvarjanje predstave za to starostno skupino posega poleg področja gledališča še na področje predšolske pedagogike, psihologije, terapije z umetnostjo. V tem kontekstu se umetniki sprašujejo, kakšno mora biti takšno gledališče, da bo za otroke doživetje in dogodek, ne da bi bil umetniški nagovor zreduciran. Dejstvo je, da ima ta gledališka zvrst povsem svojstvene specifike, ki se le v nekaterih aspektih ujema s konvencionalnim dramskim gledališčem. Članek se dotakne podoživljanja gledališke predstave za najmlajše na čustveni ravni, obravnava kognitivne pogoje za doživljanje predstave, opredeljuje vlogo igralcev, igre in komunikacije, zaznavanje, pomen prostora, govora, zgodbe, dramaturgije ter časa. Na koncu je opisan pomen skupnega doživljanja otrok in staršev ob ogledu predstave. Po opravljenih raziskavah v evropskem prostoru ta zvrst gledališča pripomore k spoznavni in čustveni bogatitvi otrok, zaznavanju na vseh čutnih ravneh, razvoju govornih spretnosti. Prav tako pomeni pomemben dodatek k estetski vzgojni praksi v predšolskem obdobju.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

Sabina Šinko, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: sabina.sinko@um.si.

Objavljeno
2011-04-01
Kako citirati
Šinko S. (2011). Estetika gledališča za najmlajše. Revija Za Elementarno izobraževanje, 4(1/2), 175-188. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/500
Rubrike
Znanstveni članki