Who Says They Don’t Read? Slovene Elementary School Students’ Reading Motivation in EFL

  • Anja Pirih Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije
Ključne besede: bralna motivacija, EFL, učenci v osnovni šoli, transfer odnosa do branja

Povzetek

Kdo pravi, da ne berejo? Bralna motivacija v angleščini kot tujem jeziku pri slovenskih osnovnošolcih. Tipičen (slovenski) najstnik se po svoje bralno gradivo vedno pogosteje odpravi v virtualno okolje svetovnega spleta, kjer prevladujejo viri v angleškem jeziku. S pričujočo raziskavo smo tako želeli osvetliti bralno motivacijo v angleščini kot tujem jeziku za populacijo starejših osnovnošolcev (11-14-letnikov). Teoretski okvir raziskave sloni na teoriji samoučinkovitosti in taksonomiji bralne motivacije po Wigfieldu in Guthrieju (1997) ter modelu branja v tujem jeziku Daya in Bamforda (1998). Rezultati so pokazali, da večina vprašanih v angleščini bere pogosto, pretežno besedila s svetovnega spleta; kot ključni za bralno motivacijo v angleškem jeziku so se izkazali dejavniki notranje motivacije za branje v slovenščini, zunanje motivacije za branje v angleščini, prepričanja o lastnih sposobnostih branja v angleščini ter vpliv staršev in odnos družine do branja.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

Anja Pirih, Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije

Koper, Slovenija. E-pošta: anja.pirih@fhs.upr.si.

Objavljeno
2015-05-01
Kako citirati
Pirih A. (2015). Who Says They Don’t Read? Slovene Elementary School Students’ Reading Motivation in EFL. Revija Za Elementarno izobraževanje, 8(1/2), 113-132. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/419
Rubrike
Znanstveni članki