Assessing Reliability of a Multi-Dimensional Scale by Coefficient Alpha

  • Ivan Šerbetar Univerza v Zagrebu, Pedagoška fakulteta
  • Iva Sedlar Univerza v Zagrebu, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: koeficient alfa, notranja skladnost, zanesljivost

Povzetek

Ocenjevanje zanesljivosti večrazsežnostne lestvice s koeficientom alfa. Namen raziskave je bil oceniti notranjo skladnost z izračunavanjem koeficienta alfa. Predstavlja spreminjanje koeficienta alfa odvisno od dolžine vprašalnika ter njegove homogenosti ali heterogenosti. Najvišja možna vrednost za koeficient alfa je bila izračunana tudi po metodi izločanja postavk. Raziskava je vključevala 99 otrok, starih 10 let. Otroci so izpolnjevali The Athletic Coping Skills Inventory – 28 (ACSI-28; Smith idr., 1995), ki vsebuje sedem sestavin: obvladovanje stiske, sposobnost biti voden, koncentracija, zaupanje in sprejemanje motivacije, zastavljanje ciljev in miselna priprava, doseganje vrhunca pod pritiskom in osvobojenost skrbi. Rezultati so potrdili, da se vrednosti koeficienta alfa spreminjajo odvisno od števila in sestave postavk in od velikosti vzorca. V smislu strukture postavk so homogene konstrukcije dajale nižje vrednosti za alfa koeficient (v razponu med 0,48 do 0,61) kot vprašalnik z vsemi sestavinami (alfa = 0,79), kljub višjim korelacijam med postavkami. V smislu števila postavk je daljši test generiral višji alfa koeficient (alfa = 0,79) kot krajši test (polovični nabori postavk = 0,60, 0,73, 0,69, 0,70). Višjo skupno vrednost (alfa = 0,83) je mogoče doseči z izločanjem postavk.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Ivan Šerbetar, Univerza v Zagrebu, Pedagoška fakulteta

Zagreb, Hrvaška. E-pošta: ivan.serbetar@ufzg.hr.

Iva Sedlar, Univerza v Zagrebu, Pedagoška fakulteta

Zagreb, Hrvaška.

Objavljeno
2016-04-01
Kako citirati
Šerbetar I., & Sedlar I. (2016). Assessing Reliability of a Multi-Dimensional Scale by Coefficient Alpha. Revija Za Elementarno izobraževanje, 9(1/2), 189-196. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/391
Rubrike
Znanstveni članki