Vpeljava vizualne slovnice v pouk slovenščine kot materinščine

  • Sonja Starc Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: večkodno besedilo, slovenščina, sistemsko-funkcijska, vizualna slovnica, pomenjenje, metajezik

Povzetek

Razprava se osredotoča na  učenje vizualne slovnice v študijskem programu za razredne učitelje/ice pri predmetu Slovenski jezik 1 - osnove besedila. Izpostavlja teoretične premise sistemsko-funkcijske in vizualne slovnice kot podlage obravnave večkodnih besedil  ter ob študiji primera (34 izpitnih rešitev študentov) in ugotovitvah iz prakse predstavi zahtevnejša mesta študentskega usvajanja teorije in rabe metajezika. Utemeljuje potrebo in pokaže možnost obravnavanja večkodnih besedil v šolskem izobraževanju.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Literatura

Bezemer, J., Kress, G. (2008). Writing in Multimodal Texts. A Social Semiotic Account of Designes for Learning. Written Communication 25(2),166–195.

Bizjak Končar, A. (2016). Stavčna tema in sporočilni namen besedila. V Kržišnik, E., Hladnik, M. (edd.), Toporišičeva obdobja. Ljubljana: Filozofska fakulteta, 309–315.

Halliday M., Matthiessen, C . (2004). An Introduction to Functional Grammar. London: Arnold.

Halliday, M. ([1977] 2002). Text as Semantic Choice in Social Contexts. V Webster J. (ed.). M. A. K. Halliday: Linguistic Studies of Text and Discourse, London, New York: Continuum, 23–84.

Jakobson, R. (1989). Lingvistični in drugi spisi. Ljubljana: FF. ŠKUC.

Jewitt, C. (2008). Multimodality and Literacy in School Classroom. Review of Research in Education, 32, 241–267.

Kranjc, S. (2004). Besedni red, usvajanje prvega in učenje drugega/tujega jezika. Jezik in slovstvo, 49(3–4),145–158.

Kress, G. (2000). A Curriculum for the Future. Cambridge Journal of Eduaction. 30(1), 133–145.

Kress, G., van Leeuwen, T. ([1996] 2004). Reading Images. The Grammar of Visual Design. London, New York: Routledge.

Martin, J., White, P. ([2005]2007). The Language of Evaluation. Appraisal in English. London: Palgrave Macmillan.

New London Group. (1996). A Pedagogy of Multiliteracies. Harvard Educational Review. 60(1), 66–92.

Ngo,T., Hood, S., Martin, J.R., Painter, C., Smith, B.A., Zappavigna, M. (2022). Modelling Paralanguage Using Systemic Functional Semiotics. Theory and Application. London: Bloomsbury.

Smolej, M. (2004). Členki kot besedilni povezovalci. Jezik in slovstvo 5(49). 45–57.

Starc, S. (2009). Časopisna oglaševalska besedila, reklame. Struktura in večkodnost. Koper: Annales, ZDJP, PEF.

Starc, S. (2010): Učbeniška besedila o Primožu Trubarju. Izbor izraznih sredstev vrednotenja v verbalnih in večkodnih besedilih ter njihova vloga na besedilni ravni. Bjelčevič, A. (ur.). Reformacija na Slovenskem. Ob 500-letnici Trubarjevega rojstva. Ljubljana: ZZ FF. Obdobja. 241–259.

Starc, S. (2011). Zmožnost dekodiranja večkodnih besedil kot sestavina besedilne pismenosti. Cotič, M., Medved-Udovič, V., Starc, S. (urr.). Razvijanje različnih pismenosti. Koper: UP, ZRS, Annales,. 28–36, 498–499.

Starc, S. (2015). Decoding Multimodal Text by Untrained Readers. A Message for Mother Tongue pedagogy. Starc, S., Jones, C., Maiorani, A. (urr). Meaning Making in Text. Multimodal and Multilingual Functional Perspectives. Basingstoke, New York: Palgrave Macmillan,. 223–244.

Starc, S. (2017). Representation of Theme and Subject-drop in Slovene Language. Elorza, I. (ur.). Systemic Functional Linguistics at the Crossroad. Intercultural Contrastive Descriptions of Language. Salamanca: University of Salamanca,. 117–124.

Starc, S. (2020). Realizacija tematsko-rematske strukture v izbrani Cankarjevi kratki pripovedni prozi. Jensterle-Doležal, A. (ur.). Z Lublaně přes Vídeň do Prahy. Ivan Cankar a jeho současníci. Iz Ljubljane preko Dunaja v Prago. Ivan Cankar in njegovi sodobniki. Praga: Národní knihovna České republiky, Slovanská knihovna. 235–249.

Toporišič, J. (2000). Slovenska slovnica. Maribor: Obzorja, 678–679.

Vidovič Muha, A. (1993). Breznikov jezikoslovni nazor v njegovi razpravi o besednem redu. Slavistična revija, 41 (4), 497–507.

Žele, A. (2010). Elipsa med glagolsko intenco in besedilno koherenco. Slavistična revija, 58(1), 117–131.

Ventola, E. (1987). The Structure of Social Interaction. Systemic Approach to Semiotics of Service Encounters. London: Pinter Publishers.

Watanabe, I. (2019). Pregnanci /Migrants. Ljubljana: Sanje. 22–23.

Wurtz, R. H., Kandel E. R. (2000). Construing the visual image. Kandel E. R., Schwartz, J.H.,

Jessell, T.M. (urr). Principles of Neural Science. New York: McGraw-Hill. 492−506.

Objavljeno
2023-07-17
Kako citirati
Starc S. (2023). Vpeljava vizualne slovnice v pouk slovenščine kot materinščine. Revija Za Elementarno izobraževanje, 16(Spec.Iss). https://doi.org/10.18690/rei.16.Spec.Iss.2989