Evropske smernice za učenje tujih jezikov na predšolski in razredni stopnji osnovne šole

  • Karmen Pižorn Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
  • Mihaela Brumen Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: tuji jezik, učenje, primarna stopnja

Povzetek

Članek na kratko povzema sodobne evropske smernice na področju (tuje)jezikovne politike. Jezikovna politika današnje Evrope predvideva večjezičnega govorca, ki se bo znašel v svetu jezikovno raznolikega kontinenta, obenem pa bo sposoben samozavestno ohranjati tisto njemu lastno, kar ga dela drugačnega. Uvajanje učenja tujih (dodatnih) jezikov na pred{olsko in razredno stopnjo je znanstveno in v praksi dokazano eno izmed dejstev sodobne družbe v Evropi in v svetu, saj globalizacija, mobilnost ljudi in skupni trg zahtevajo večjezičnega govorca. V članku so predstavljena bistvena izhodišča Akcijskega načrta 2004–2006, ki  spodbujajo k večjezičnosti v Evropi in učenju dveh tujih (dodatnih) jezikov od zgodnjega otroštva naprej. Prav tako so predstavljene glavne predpostavke Skupnega evropskega jezikovnega okvira, ki jih moramo  upoštevati pri snovanju jezikovnega učnega načrta. Članek vključuje tudi Evropski kazalnik jezikovnih kompetenc, in sicer predstavi razloge za spodbujanje večjezičnosti in učenje jezikov od zgodnjega otroštva dalje. V zaključku je prikazan kratek prerez tujejezikovne politike v Sloveniji.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Karmen Pižorn, Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Ljubljana, Slovenija. E-pošta: karmen.pizorn@pef.uni-lj.si.

Mihaela Brumen, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: mihaela.brumen@um.si.

Objavljeno
2008-12-01
Kako citirati
Pižorn K., & Brumen M. (2008). Evropske smernice za učenje tujih jezikov na predšolski in razredni stopnji osnovne šole. Revija Za Elementarno izobraževanje, 1(3/4), 139-146. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/215
Rubrike
Znanstveni članki