Zgodnje učenje in poučevanje naravoslovja z raziskovalnim pristopom

Avtorji

  • Darija Petek Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Ključne besede:

zgodnje učenje naravoslovja, raziskovalni pristop, aktivno učenje, reševanje problemov

Povzetek

V prispevku so predstavljena in kritično ovrednotena znanstvena spoznanja s področja zgodnjega učenja in poučevanja naravoslovja, temelječega na dejavnostih, ki otroku omogočajo aktivno vključevanje. Raziskovalni didaktični sistem pouka, ki temelji na reševanju problemov, lahko označimo kot eno temeljnih strategij personaliziranega učenja in njemu primernega načina poučevanja. Predstavlja sodoben in svež pristop v našem zgodnjem izobraževanju na področju naravoslovja, vse bolj pa je pomemben pri poučevanju v vseh šolskih obdobjih. Kot sodoben didaktični pristop je tudi del smernic EU za izobraževanje kot model IBSE (2007). Svoje didaktične temelje ima v več teorijah, pri čemer lahko izpostavimo konstruktivizem ter razvojni teoriji Vigotskega in Piageta. Procesno se veže na didaktični sistem problemskega pouka, ki sledi logiki spoznavnega procesa ter znanstvenega načina dela in razmišljanja. S pomočjo raziskovalnega pristopa sledimo dvema temeljnima ciljema izobraževanja: ohraniti radovednost otrok in trajen interes za znanje ter oblikovati sposobnosti, ki so potrebne za samostojno reševanje problemov. Ob tem je treba izpostaviti vlogo vzgojitelja kot kompetentnega odraslega, ki raziskovanje organizira, usmerja in vodi. Skozi raziskovalni pouk se dosegajo splošni in operativni cilji naravoslovnih vsebin v kurikulu za vrtce in spoznavanja okolja za prvo triletje OŠ.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

  • Darija Petek, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: darja.petek@uni-mb.si.

Prenosi

Objavljeno

01.12.2012

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Petek, D. (2012). Zgodnje učenje in poučevanje naravoslovja z raziskovalnim pristopom. Revija Za Elementarno izobraževanje, 5(4), 101-114. https://journals.um.si/index.php/education/article/view/491