Poklicni stres in profesionalni razvoj učiteljev razrednega pouka

Avtorji

  • Mateja Modrej
  • Zlatka Cugmas Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Ključne besede:

učitelj razrednega pouka, poklicni stres, mesto, podeželje, delovna doba, obvladovanje stresa

Povzetek

Poklic učitelja razrednega pouka je eden najbolj stresnih poklicev. Z raziskavo smo ugotavljali pojavnost stresa pri 110 učiteljih razrednega pouka, na mestnih in podeželskih šolah v Sloveniji, glede na delovno dobo. Namen je bil spoznati simptome, stresogene situacije in strategije obvladovanja stresa pri učiteljih. Rezultati so pokazali, da učitelji ocenjujejo svoje delo kot odgovorno in v večini ne razmišljajo o drugem delu. Najpogosteje opažajo telesne in čustvene simptome stresa, srečujejo pa se s stresogenimi situacijami pri delu z učenci, strokovnem delu in v odnosih s sodelavci, vodstvom šole ter s starši. Po pomoč se v težavah na delovnem mestu najpogosteje obrnejo na sodelavca ali vodstvo šole, stres pa obvladujejo s sprehodi in pogovori.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

  • Mateja Modrej

    Slovenija. E-pošta: mateja.modrej@gmail.com.

  • Zlatka Cugmas, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: zlatka.cugmas@um.si.

Prenosi

Objavljeno

01.12.2015

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Modrej, M., & Cugmas, Z. (2015). Poklicni stres in profesionalni razvoj učiteljev razrednega pouka. Revija Za Elementarno izobraževanje, 8(4), 29-48. https://journals.um.si/index.php/education/article/view/394