Temperament predšolskih otrok v povezavi z njihovim socialnim vedenjem

  • Tjaša Rola Srednja zdravstvena šola Celje
  • Karin Bakračevič Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta
Ključne besede: temperament, socialno vedenje, predšolski otroci

Povzetek

Namen naše raziskave je pojasniti vlogo otrokovega temperamenta v njegovem čustvenem in socialnem prilagajanju. Podatke smo pridobili z Vprašalnikom o socialnem vedenju otrok in z Vprašalnikom o otrokovem temperamentu. V raziskavo je bilo vključenih 144 otrok, starih od 36 do 79 mesecev. Rezultati so pokazali tendenco, da se živahnost pozitivno povezuje s pozunanjenjem težav, vendar ne statistično pomembno. Pokazalo se je, da so otroci, ki izražajo več negativnega čustvovanja, tudi bolj anksiozni, nismo pa potrdili pomembne povezave med negativnim čustvovanjem in agresivnostjo. Ugotovili smo, da se plašnost pozitivno povezuje s ponotranjenjem težav, prizadevni nadzor pa s socialno kompetentnostjo in sodelovanjem z odraslimi.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Tjaša Rola, Srednja zdravstvena šola Celje

Mag. psih., Celje, Slovenija, e-pošta: tjasa.rola@gmail.com.

Karin Bakračevič, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

Redna profesorica. Maribor, Slovenija. E-pošta: karin.bakracevic@um.si.

Objavljeno
2019-12-09
Kako citirati
Rola T., & Bakračevič K. (2019). Temperament predšolskih otrok v povezavi z njihovim socialnim vedenjem. Revija Za Elementarno izobraževanje, 12(4), 331-358. https://doi.org/10.18690/rei.12.4.331-358.2019
Rubrike
Znanstveni članki