Ali potrošnike v Sloveniji skrbi kakovostna gorska hrana
Povzetek
V zadnjem času se je po vsej EU pojavilo več študij o živilskih izdelkih gorske kakovosti (v nadaljevanju MQFP), zlasti po vzpostavitvi listine EU o MQFP. V Sloveniji so se prve študije o MQFP začele izvajati v okviru projekta EuroMarc 6. okvirnega programa EU, ki se je začel izvajati leta 2007. Po obsegu projekta je pomen MQFP mnogo širši kot le glede na nakup in zaznavanje potrošnikov, zato je razvoj gorskih živilskih proizvodov tudi razvoj gorskih območij in s tem del širše problematike razvoja podeželja. V prispevku so predstavljene prve analize potrošnikov, katerih namen je ugotoviti, ali so potrošniki sploh občutljivi na takšne izdelke, in ugotoviti, ali obstajajo pozitivne sinergije med potrošniki in območjem izvora. Analize potrošnikov so bile izvedene na podlagi vprašalnikov, podatki pa so predstavljeni z opisno statistiko. Rezultati kažejo, da potrošniki na splošno zelo pozitivno dojemajo MQFP, čeprav ne vedo natančno, kakšne naj bi bile značilnosti MQFP. Kar zadeva sinergije med območjem izvora in nakupom MQFP, se rezultati razlikujejo glede na območje, s katerega prihajajo anketiranci (npr. gorska, negorska območja).
Prenosi
Literatura
Amilien, V., Schjøll, A., Tebby, C. et al. 2009: EuroMARC. European Mountain Agrofood products, Retailing and Consumers. Contract No. SSPE-CT-2006-044279. Report on the perception of mountain quality-food products by consumers. p. 1-131.
Brunori, G., Rossi, A. 2000: Synergy and coherence through collective action: some insights from wine routes in Tuscany. Sociologia Ruralis 40 (4), p. 409–423. https://doi.org/10.1111/1467-9523.00157
Euromarc, 2006: Proposal 44279, “Description of work”. First annex of the sixth framework programme, priority 8.1.
EUROMONTANA, 2005: European Charter for Mountain Quality Food Products. http://www.euromontana.org/Doc/Charte-Euromontana-en.pdf
EUROMONTANA, 2004: Produits agroalimentaires de montagnes en Europe: Résultats, conclusions et réalisations concrètes du projet.
Ilberry, B., Kneafsey, M. 1998: Product and place: promoting quality products and services in the lagging rural regions of the European Union. European Urban and Regional Studies 5, p. 329–341. https://doi.org/10.1177/096977649800500404
Ilberry, B., Kneafsey, M. 1999: Niche markets and regional speciality Journal of Rural Studies 19 (2003), p. 47–60. https://doi.org/10.1068/a31220
Ilberry, B., Maye, D., Kneafsey, M., Jenkins, T., Walkley, C. 2004: Forecasting food supply chain developments in lagging rural areas: evidence from the UK. Journal of Rural Studies 20, p. 331-344. https://doi.org/10.1016/j.jrurstud.2003.09.001
Matscher, A., Schermer, M., Steinlechner, C. et al. 2009: EuroMARC. European Mountain Agrofood products, Retailing and Consumers. Contract No. SSPE-CT-2006-044279. Report on food supply chain actors’ strategy towards mountain quality-food products. p. 1-158.
Prigent-Simonin, A. H., Hérault-Fournier, C. 2005: The role of trust in the perception of the quality of local food products: with particular reference to direct relationships between producer and consumer. Anthropology of food [Online], 4 | May 2005, Online since 01 mai 2005, Connection on 15th May 2009. URL : http://aof.revues.org/index204.html
Sage, C. 2003: Social embeddedness and relations of regard: alternative ‘good food’ networks in south-west Ireland. Journal of Rural Studies 19, p. 47-60. https://doi.org/10.1016/S0743-0167(02)00044-X
Copyright (c) 2010 Darja Majkovič, Andreja Borec
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.