Domače naloge pri pouku geografije - učni izzivi ali le obveznosti?

  • Karmen Kolnik Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta, Oddelek za geografijo; Maribor, Slovenija.
  • Tanja Dobnik
Ključne besede: domača naloga, osnovna šola, geografija, učenec, učitelj

Povzetek

V prispevku so predstavljena nekatera teoretična izhodišča, ki opredeljujejo domače naloge kot pomemben del učnega procesa. Učenci z njimi dopolnjujejo pridobljeno znanje in razvijajo sposobnosti pri predmetu, predvsem pa se usposabljajo za samostojno učenje in prepoznavanje osebne odgovornosti zanj. S študijem primera predstavljamo  raziskavo o pogostosti, namembnosti in vsebini domačih nalog pri pouku geografije ter motiviranosti učencev in učiteljev zanje na osnovni šoli Petrovče. Rezultati kažejo, da se učenci in učitelji na teoretični ravni sicer  zavedajo pozitivnega vpliva domačih nalog na učenčevo učenje in razvijanje samostojnosti. Kljub temu učenci nalog ne opravljajo redno, učitelji dajejo premalo raznolike in diferencirano osmišljene domače naloge.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Karmen Kolnik, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta, Oddelek za geografijo; Maribor, Slovenija.

E-naslov: karmen.kolnik@um.si

Tanja Dobnik

E-naslov: tanja.dobnik@gmail.com

Literatura

Brinovec, S. 2004: Kako poučevati geografijo. Zavod republike Slovenije za šolstvo. Ljubljana.

Čagran, B. 2007: Proces spreminjanja prakse domačih nalog v smeri njihove učinkovitost. V: Bukovec, J. (Ur.): Domača naloga – izziv ali obveza, str. 10-15. Supra. Ljubljana.

Čerpnjak, A. M. 2007: Osmislitev domačega dela z vidika učencev, učiteljev in staršev. V: Bukovec, J. (Ur.): Domača naloga – izziv ali obveza,str. 34-36. Supra. Ljubljana.

Dobnik,T. 2014: Domače naloge pri pouku geografije na primeru Osnovne šole Petrovče: magistrsko delo. Oddelek za geografijo Filozofska fakulteta Univerze v Mariboru. Maribor.

Kolnik, K. 2008: Razvoj geografskih kurikulov in izobraževalni potencial geografije na začetku 21. stoletja. Dela 29, 77-87. Oddelek za geografijo. Filozofska fakulteta. Univerza v Ljubljani. Ljubljana. https://doi.org/10.4312/dela.29.77-87

Kolnik, K. 2010: Šolska geografija v luči vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj. Dela 34, 201-210. Oddelek za geografijo. Filozofska fakulteta. Univerza v Ljubljani. Ljubljana. https://doi.org/10.4312/dela.34.201-210

Kolnik, K., Otič, M., Cunder, K., Oršič, T., Lilek, D. (2011): Učni načrt. Program osnovna šola. Geografija. Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport: Zavod RS za šolstvo.

La Conte, R. T. 1981: Homework as a Learning Experience.What Research Says to the Teacher. National Education Association.Washington. D. C.

Novak, H. 1979: Dajanje domačih nalog pri pouku. Sodobna pedagogika, 31, št. 7-8, str. 301-308. Ljubljana.

Poljak, V. 1974: Didaktika. Državna založba Slovenije. Ljubljana.

Strmčnik, F. 2001: Didaktika - osrednje teoretične teme. Znanstveni inštitut Filozofske fakultete. Univerza v Ljubljani. Ljubljana.

Šček Prebil, T. 2010: Z domačim delom do boljšega znanja. Iskanja: vzgoja prevzgoja 28, št. 37/38, 174-181.

Vahčič Mlakar, N. 2007: Nujnost domačih nalog v 5. razredu. V: Bukovec, J. (Ur.): Domača naloga – izziv ali obveza,str. 53-55. Supra. Ljubljana.

Medmrežje 1: http://www.mss.gov.si/fileadmin/mss.gov.si/pageuploads/podrocje/os/devetletka/predmeti_obvezni/Geografija_obvezni.pdf. (15. 11. 2014).

Objavljeno
2014-12-31
Kako citirati
Kolnik K., & Dobnik T. (2014). Domače naloge pri pouku geografije - učni izzivi ali le obveznosti?. Revija Za Geografijo, 9(2), 67-82. https://doi.org/10.18690/rg.9.2.3928
Rubrike
Članki