Vključenost družbenih vidikov trajnosti v učna načrta za geografijo v osnovni šoli in splošni gimnaziji
Povzetek
Analize učnih načrtov za geografijo v osnovni šoli in splošni gimnaziji z vidika zastopanosti učnih ciljev in vsebin družbene trajnosti ter načel vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj, ki jih je kot s Smernic vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj izdalo Ministrstvo Republike Slovenije za šolstvo in šport pokaže ustrezno zastopanost učnih ciljev z vidika družbene trajnosti ter njihovo relativno uravnoteženo število v primerjavi z številom učnih ciljev okoljske in ekonomske trajnosti. Vendar pa so le-ti pogosto vsebinsko preozki glede na opredelitve družbene trajnost ter tudi, da je obravnava vsebin z vidika družbene trajnosti v veliki meri odvisna od učiteljevega znanja, osebne ozaveščenosti in lastne angažiranosti. Zato je bil izdelan dopolnilni nabor učnih ciljev, vsebin in dejavnosti s področja družbene trajnosti.
Prenosi
Literatura
Banfi, P., 2013: Družbeni vidiki trajnostnega razvoja pri pouku geografije in osnovni in srednji šoli, diplomsko delo, Filozofska fakulteta Maribor. http://dkum.unimb.si/Iskanje.php?type=napredno&stl0=Avtor&niz0=Petra+Banfi, 1.10.2013
Blazinšek, A., 2006: Aktivno državljanstvo, Slave, Ljubljana.
Colantonio, A., 2009: Social sustainability: a review and critique of traditional versus emerging themes and assessment methods, v: Horner, M. and Price, A. and Bebbington, J. and Emmanuel, R., (ure.), Second International Conference on Whole Life Urban Sustainability and its Assessment, Loughborough University, Loughborough.
Colantonio, A., 2007: Social sustainability: Linking Research to Policy and Practice, http://ec.europa.eu/research/sd/conference/2009/papers/7/andrea_colantonio_-_social_sustainability.pdf, 1.10.2013. https://doi.org/10.1007/978-3-642-19202-9_5
Geografski terminološki slovar, 2005, ZRC SAZU, Ljubljana.
Izobraževalna internacionala – kodeks poklicne etike, 2002, www2.sviz.si/media/Kodeks%20etike.doc, 25.6.2013
Jamšek, D., Javrh, P., 2009: Osnovna šola – izobraževalno in kulturno srce trajnostnega ravnanja za najbolj ranljive? Andragoška spoznanja, 15/2, 36 – 44, Ljubljana.
Kolnik, K., 2010: Šolska geografija v luči vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj, Dela, 34, 201 – 210, Ljubljana.
Kolnik, K., 2011: Usmerjanje bodočih učiteljev geografije v aktivno izobraževanje za trajnostni razvoj, Revija za geografijo, 6/2, 67 – 74, Maribor. https://doi.org/10.18690/rg.6.2.3838
Lukman, R., 2008: Trajnostni razvoj ter izzivi v vzgoji in izobraževanju, Trajnostni razvoj v šoli in vrtcu: revija za globalne dimenzije kurikula, 2/1, 51 – 56.
Resnik Planinc, T., Demšar Mitrovič, P., Ilc, M., 2009: Danes za jutri – vloga geografskega izobraževanja za zagotavljanje trajnostne prihodnosti. v:Pomurje: trajnostni regionalni razvoj ob reki Muri: zbornik povzetkov. 20. zborovanje slovenskih geografov, Ljutomer – Murska.
Učni načrt za geografijo v gimnaziji, 2008: http://portal.mss.edus.si/msswww/programi2012/programi/media/pdf/un_gimnazija/geografija_spl_gimn.pdf. 15.2.2013.
Učni načrt za geografijo v osnovni šoli, 2011: http://www.mss.gov.si/fileadmin/mss.gov.si/pageuploads/podrocje/os/prenovljeni_UN/UN_geografija.pdf. 15.2.2013.
Smernice vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj od predšolske vzgoje do univerzitetnega izobraževanja, 2007: http://www.mss.gov.si/si/solstvo/razvoj solstva/vzgoja_in_izobrazevanje_za_trajnostni_razvoj/. 15.12.2012.
Copyright (c) 2013 Petra Banfi, Karmen Kolnik
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.