Učitelji mentorji o svoji usposobljenosti za poučevanje geografije s pomočjo interaktivne table

  • Karmen Kolnik Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta, Oddelek za geografijo; Maribor, Slovenija.
Ključne besede: interaktivna tabla, učitelj, geografija

Povzetek

V prispevku so predstavljeni nekateri trendi vpeljevanja interaktivne table v pouk geografije tako z vidika primerjave opremljenosti slovenskih  šol z interaktivnimi tablam kot njihovo dostopnostjo in dejansko vključenost v pouk geografije. Mnenja učiteljev mentorjev študentom geografije na pedagoški praksi, ki so sodelovali v krajši pilotski kvalitativni raziskavi, so pokazala kako le-ti ocenjujejo svojo trenutno  usposobljenosti za poučevanje geografije s pomočjo interaktivne table in kakšne so njihove dosedanje izkušnje. Zbrana mnenja kažejo, da so v raziskavo vključeni učitelji mentorji, glede na pet stopenjsko lestvico strategij procesa učenja z uporabo i table po Hooper in Riebrju (1995), pretežno v začetni fazi seznanitve in delno v fazi uporabe. Samo posamezniki  dosegajo stopnjo integracije, ko interaktivno tablo uporabljajo vsakodnevno in je to postal njihov način poučevanja. Nihče od sodelujočih pa ni izrazil menja, da lahko na podlagi znanja in osebnih izkušenj že razvija nove strategije poučevanja (5 faza) ter se tako prilagaja raznolikim individualnim potrebam učencev.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

Karmen Kolnik, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta, Oddelek za geografijo; Maribor, Slovenija.

E-naslov: karmen.kolnik@um.si

Literatura

Bačnik, A. 2008: Didaktični potencial interaktivnih tabel. Vzgoja in izobraževanje, 39/5, str. 20-24. Ljubljana.

Bambič, N.2009: Uporaba izobraževalne tehnologije pri pouku v osnovnih šolah. Diplomsko delo, Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani. Ljubljana.

Beauchamp, G., Parkinson, J., 2005: Beyond the “wow” factor: developing interactivity with the interactive whiteboard. School Science Review 86,316, 97-103.

Bučar, U. 2011: Uporaba interaktiven table pri pouku geometrije v prvem razredu osnoven šole. Magistrsko delo, Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani, Ljubljana.

Činkole, T. in Brečko, B. 2010: Šolajoči in IKT 2010. http://www.ris.org. 13/10322/RIS_poročila/_Šolajoči_in_KT_/?&cat=312 (12.2.2012).

Gerlič, I. 2010: Stanje in trendi uporabe informacijske komunikacijske tehnologije (IKT) v slovenskih osnovnih šolah. Letno poročilo o raziskovalni nalogi za leto 2009. FNM. Univerza v Mariboru.

Information and Communication technology in European Education Sytems, Eurydice, 2001. http://promitheas.iacm.forth.gr/i curriculum/ Assets/ Docs/ICT.pdf (11.11.2011)

Hooper, S., Rieber,L., 1995: Teaching with Tehnology. Teaching : theory into practice, Ornstein A.C. (ur). Boston.

Kolnik, K. 2011: Pedagoška praksa študentov geografije- evalvacija dela. Interno gradivo – tipkopis. Oddelek za geografijo, Filozofska fakulteta Univerze v Mariboru.

Konečnik Kotnik, E., Javornik Krečič, M., 2011: Učitelji geografije v poklicnih biografijah o vplivih na svoj profesionalni razvoj. Revija za elementarno izobraževanje, Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru, 4/3, 5-18.

Legard, R., Keegan,J., Ward,K., 2003: In-depth interviews. Qualitative research practice. A guide for social science students and researchers, Ritchie, J. & Lewis, J.(ur), 138-170. Sage Publications. London.

SITES, 2006: Stanje in trendi rabe IKT v izobraževanju v Sloveniji. http://ikt.ris.org/db/36/63/Raziskave_-_doma%C4%8De/PI_(2006) (12.2.2012).

Teich, A., 2009:Interactive Whiteboards Enhance Classroom Instruction and Learning. Nea, Member Benefits. http://www.neamb.com/home/1216_2782.htm (9.3.2012).

Objavljeno
2012-06-15
Kako citirati
Kolnik K. (2012). Učitelji mentorji o svoji usposobljenosti za poučevanje geografije s pomočjo interaktivne table. Revija Za Geografijo, 7(1), 25-34. https://doi.org/10.18690/rg.7.1.3853
Rubrike
Članki