Učitelji mentorji o svoji usposobljenosti za poučevanje geografije s pomočjo interaktivne table
Povzetek
V prispevku so predstavljeni nekateri trendi vpeljevanja interaktivne table v pouk geografije tako z vidika primerjave opremljenosti slovenskih šol z interaktivnimi tablam kot njihovo dostopnostjo in dejansko vključenost v pouk geografije. Mnenja učiteljev mentorjev študentom geografije na pedagoški praksi, ki so sodelovali v krajši pilotski kvalitativni raziskavi, so pokazala kako le-ti ocenjujejo svojo trenutno usposobljenosti za poučevanje geografije s pomočjo interaktivne table in kakšne so njihove dosedanje izkušnje. Zbrana mnenja kažejo, da so v raziskavo vključeni učitelji mentorji, glede na pet stopenjsko lestvico strategij procesa učenja z uporabo i table po Hooper in Riebrju (1995), pretežno v začetni fazi seznanitve in delno v fazi uporabe. Samo posamezniki dosegajo stopnjo integracije, ko interaktivno tablo uporabljajo vsakodnevno in je to postal njihov način poučevanja. Nihče od sodelujočih pa ni izrazil menja, da lahko na podlagi znanja in osebnih izkušenj že razvija nove strategije poučevanja (5 faza) ter se tako prilagaja raznolikim individualnim potrebam učencev.
Prenosi
Literatura
Bačnik, A. 2008: Didaktični potencial interaktivnih tabel. Vzgoja in izobraževanje, 39/5, str. 20-24. Ljubljana.
Bambič, N.2009: Uporaba izobraževalne tehnologije pri pouku v osnovnih šolah. Diplomsko delo, Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani. Ljubljana.
Beauchamp, G., Parkinson, J., 2005: Beyond the “wow” factor: developing interactivity with the interactive whiteboard. School Science Review 86,316, 97-103.
Bučar, U. 2011: Uporaba interaktiven table pri pouku geometrije v prvem razredu osnoven šole. Magistrsko delo, Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani, Ljubljana.
Činkole, T. in Brečko, B. 2010: Šolajoči in IKT 2010. http://www.ris.org. 13/10322/RIS_poročila/_Šolajoči_in_KT_/?&cat=312 (12.2.2012).
Gerlič, I. 2010: Stanje in trendi uporabe informacijske komunikacijske tehnologije (IKT) v slovenskih osnovnih šolah. Letno poročilo o raziskovalni nalogi za leto 2009. FNM. Univerza v Mariboru.
Information and Communication technology in European Education Sytems, Eurydice, 2001. http://promitheas.iacm.forth.gr/i curriculum/ Assets/ Docs/ICT.pdf (11.11.2011)
Hooper, S., Rieber,L., 1995: Teaching with Tehnology. Teaching : theory into practice, Ornstein A.C. (ur). Boston.
Kolnik, K. 2011: Pedagoška praksa študentov geografije- evalvacija dela. Interno gradivo – tipkopis. Oddelek za geografijo, Filozofska fakulteta Univerze v Mariboru.
Konečnik Kotnik, E., Javornik Krečič, M., 2011: Učitelji geografije v poklicnih biografijah o vplivih na svoj profesionalni razvoj. Revija za elementarno izobraževanje, Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru, 4/3, 5-18.
Legard, R., Keegan,J., Ward,K., 2003: In-depth interviews. Qualitative research practice. A guide for social science students and researchers, Ritchie, J. & Lewis, J.(ur), 138-170. Sage Publications. London.
SITES, 2006: Stanje in trendi rabe IKT v izobraževanju v Sloveniji. http://ikt.ris.org/db/36/63/Raziskave_-_doma%C4%8De/PI_(2006) (12.2.2012).
Teich, A., 2009:Interactive Whiteboards Enhance Classroom Instruction and Learning. Nea, Member Benefits. http://www.neamb.com/home/1216_2782.htm (9.3.2012).
Copyright (c) 2012 Karmen Kolnik
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.