Poklicni profili in kompetence s področja varstva narave in okolja za razvoj trajnostne družbe

  • Alenka Sajovic Ekoremediacijski tehnološki center; Celje, Slovenija
  • Karmen Kolnik Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta, Oddelek za geografijo; Maribor, Slovenija.
Ključne besede: trajnostni razvoj, varstvo narave, poklicni profil, kompetence

Povzetek

Paradigma trajnostnega razvoja strmi k dinamičnemu ravnovesju med človekom in naravo in zahteva premišljeno ravnanje človeka z naravnimi viri in danostmi našega planeta. Za reševanje naravovarstvenih problemov (izguba biotske raznovrstnosti zaradi intenzivnega kmetijstva, nepremišljenih posegov v ekosisteme; vnos tujerodnih vrst itd.) je potrebno razvijati tista znanja in kompetence, ki omogočajo razumevanje narave in njenih procesov ter hkrati tudi znanja s področja sociologije, psihologije, ekonomije, prava itd. V prispevku bo na kratko predstavljen družbeni pogled na pomen varstva narave ter smernice za oblikovanje ključnih znanj in generičnih poklicnih kompetenc za učinkovito delovanje na področju varstva narave.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Alenka Sajovic, Ekoremediacijski tehnološki center; Celje, Slovenija

E-naslov: alenka@ertc.si

Karmen Kolnik, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta, Oddelek za geografijo; Maribor, Slovenija.

E-naslov: karmen.kolnik@uni-mb.si 

Literatura

Brewer, C. 2006: Translating data into meaning: education in conservation biology. Conservation biology 20, 3, str. 689-691. VA. https://doi.org/10.1111/j.1523-1739.2006.00467.x

Cannon, J. R., J. M., Dietz, L. A. Dietz. 1996: Training conservation biologists in human interaction skills. Conservation biology 10, 4, str. 1277-1282. VA.

Dyke, V. F. 2008: On becoming a conservation biologist. V: Conservation biology. Foundations, concepts, applications. 2 izdaja. WheatonCollege, Ilinois.

Kainer A. K. et. al., 2007: A graduate education frame work for tropical conservation and development. Conservation biology 20, 1, str. 3-13. https://doi.org/10.1111/j.1523-1739.2006.00356.x

Kamenščak Hvala, P. 2004: Kompetence: od znanja k odgovornosti in pristojnosti. Vzgoja in izobraževanje 35, 5, str. 12-18. Ljubljana.

Kirn, A.2008: Varstvo narave in kriza napredka. Varstvo narave 21, str. 25-40. Ljubljana.

Kranjec, N. 2010. Ohranjanje narave v osnovnošolski vzgoji in izobraževanju: magistrsko delo. Univerza v Ljubljani. Biotehniška fakulteta. Ljubljana.

Pregled stanja biotske raznovrstnosti in krajinske pestrosti v Sloveniji 2002: Hlad B., Skoberne P. (ur.). Ljubljana, Ministrstvo za okolje in prostor – Agencija RS za okolje. Ljubljana.

Spencer, L. M., Spencer, S. M. 1993: Competence at work: models for superior performance. New York, Wiley.

Svetlik, I. 2006: O kompetencah. Vzgoja in izobraževanje 37, 1, str. 4-12. Ljubljana.

Torkar, G. 2006: Vplivi učiteljevih vrednot na njegovo vzgojno izobraževalno delovanje na področju varstva narave : doktorska disertacija. Ljubljana, Univerza v Ljubljani, Biotehniška fakulteta.

Trombulak, C. S. in sodel, 2004: Principles of conservation biology: recommended guidelines for conservation literature from the Education commitee of the society for conservation biology. Conservation biology 18, str. 1180-1190.

Vocational education and training in Finland. 2003. European center for development for Vocational training, http://www.cedefop.europa.eu/EN/Index.aspx (16. jan. 2010)

Zakon o ohranjanju narave, Uradni list št. 56/1999.

White R. W. 1959. Motivation reconsidered: The concept of competence. Psychological Review 66, 5, str. 297-333. https://doi.org/10.1037/h0040934

Objavljeno
2011-12-31
Kako citirati
Sajovic A., & Kolnik K. (2011). Poklicni profili in kompetence s področja varstva narave in okolja za razvoj trajnostne družbe . Revija Za Geografijo, 6(2), 75-86. https://doi.org/10.18690/rg.6.2.3839
Rubrike
Članki