Trajnostni razvoj podeželja kot izhodišče izobraževanja na splošnih gimnazijah v Sloveniji

Ključne besede: trajnostni razvoj, splošna gimnazija, učni načrt, Slovenija

Povzetek

obraževanje je zelo pomembna osnova trajnostnega razvoja. Zato bodo v tem prispevku analizirani izbrani učni cilji v učnem načrtu za geografijo na splošnih gimnazijah v Sloveniji (splošna gimnazija v Sloveniji je srednja šola s splošnoizobraževalnim poudarkom, ki ne nudi poklicnega izobraževanja, ampak pripravlja dijake, stare od 15 do 19 let, na nadaljnje izobraževanje na univerzah). Izbrali smo učne cilje, ki se nanašajo na ekonomsko geografijo kot splošno temo geografije, s posebnim poudarkom na učnih ciljih, ki se nanašajo na kmetijstvo, podeželska območja in trajnostni razvoj. V tem prispevku bodo predstavljeni rezultati generične primerjalne analize izbranih učnih ciljev v učnih načrtih, ki so bili izdani v obdobju od nastanka Slovenije kot samostojne države (1992, 1998 in 2008). Prav tako bodo preučeni rezultati ocenjevanja omenjenih učnih ciljev z vidika družbenih potreb, izobraževalnih smernic in geografske znanosti, kot tudi rezultati ocenjevanja z vidika učiteljev geografije na splošnih gimnazijah. Ustrezno bodo izpostavljeni izobraževalni problemi, povezani z ekonomsko geografijo, trajnostnim razvojem in podeželskimi območji.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

Eva Konečnik Kotnik, Department of Geography, Faculty of Arts, University of Maribor

Maribor, Slovenija. E-pošta: eva.konecnik@uni-mb.si.

Literatura

Gimnazijski program, 1992. Ljubljana: Zavod za šolstvo.

Internet 1: www.mop.gov.si/fileadmin/mop.gov.si/.../agenda-habitat_1.pdf (11.6.2009)

Internet 2: http://portal.mss.edus.si/msswww/programi Učni načrt – predmetni katalog. Geografija. Splošna gimnazija. 1998 (4.5.2006).

Učni načrt. Geografija. Splošna gimnazija. 2008.

Internet 3: www.eurydice.si/index.php?option=com (12.6.2009)

Konečnik Kotnik, E., 2008: Vrednotenje učnega načrta za geografijo v splošni gimnaziji v Sloveniji z vidikov družbenih potreb, izobraževalnih smernic in geografske znanosti. Doktorska disertacija. Univerza v Mariboru. Filozofska fakulteta.

Kolenc Kolnik, K., 2007: Proaktivnost in terensko delo v izobraževanju za trajnostni razvoj. Revija za geografijo 4, št. 2-2. Univerza v Mariboru. Filozofska fakulteta.

Uzelac, V., 2008: Teorijsko-praktični okvir cjeloživotnog učenja za održivi razvoj. Cjeloživotnoučenje za održivi razvoj, in: Uzelac, V., Vujičić, L., (ur.). Učiteljski fakultet Sveučilišta Rijeka, Svezak 1, 27-54.

Objavljeno
2009-12-31
Kako citirati
Konečnik Kotnik E. (2009). Trajnostni razvoj podeželja kot izhodišče izobraževanja na splošnih gimnazijah v Sloveniji. Revija Za Geografijo, 4(2), 37-46. https://doi.org/10.18690/rg.4.2.3188
Rubrike
Članki