Novi izzivi geografije pri kulturnem in institucionalnem povezovanju evropskega visokošolskega prostora

  • Lučka Lorber Department of Geography, Faculty of Arts, University of Maribor
Ključne besede: regionalno partnerstvo, mreža univerz, medkulturno razumevanje, globalna združenja, geografski izzivi

Povzetek

Univerza v Mariboru je bila v zadnjih letih aktivni partner pri vzpostavljanju in spodbujanju regionalnega sodelovanja v Podonavski rektorski mreži in mreži Alpe–Adria. Geografi smo sooblikovali politiko in koncepte regionalnega partnerstva in povezovanja prostorskih projektov in iniciativ, zlasti v prostoru Srednje Evrope in Zahodnega Balkana. Primer dobre prakse predstavlja srednjeevropska geografska mreža GEOREGNET, ki omogoča mobilnost profesorjev in študentov in prispeva k medsebojnemu razumevanju med ljudmi ter krepi sodelovanje v visokem šolstvu. Novi izzivi geografije pri vzpostavljanju evroregij in oblikovanju evropskega kulturnega prostora pomenijo novo razumevanje pomena vzpostavljanja medsebojne mreže institucionalnega sodelovanja in izobraževanja geografov. Znanstvenoraziskovalno in pedagoško delo na področju geografske znanosti omogoča razvoj in izvajanje mednarodno primerljivih podiplomskih študijskih in raziskovalnih programov. Z ustanovitvijo University Centre for Euro – Mediterranean Studies pa je Slovenija prevzela tudi odgovornost in aktivno vlogo pri spodbujanju sodelovanja visokošolskih institucij za uresničevanje ciljev evropskega visokošolskega prostora, krepitev medkulturnega razumevanja ne samo med državami evro-sredozemskega prostora, temveč tudi pri globalnem regionalnem povezovanju.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

Lučka Lorber, Department of Geography, Faculty of Arts, University of Maribor

Maribor, Slovenija. E-pošta: lucka.lorber@uni-mb.si.

Literatura

Clark, B., 1998: Creating Entrepreneurial Universities, Organizational Pathways of Transformation, IAU Press, Pergamon.

CEC 2006: Delivering on the modernisation agenda for universities: education, research and innovation, Commission of the European Communities, 2006.

File, J., Goedegebuure, L. 2003: Real – Time Systems, reflections on Higher Education in the Czech Republic, Hungary, poland and Slovenia, Printed by Unitisk, Czech Republic.

Hudson, B., Zgaga, P. 2008: Teacher Education Policy in Europe, A voice of Higher Education Institutions, University of Umeå, Faculty of Teacher Education.

Marga, A., 2006: Europeanization in Higher Education: the Legitimacy of the University. The Role of Universities and Competitiveness of the Danube Region, University of Maribor, Maribor, 2006.

Potočnik, J., 2006: The role of universities and competitiveness of the Danube region, miscellany on the Danube Rectors’ Conference and Assembly 2006, University of Maribor, pages 219 and following.

Rozman, I., Lorber, L. 2006: The Role of Universities and the Competitiveness of the Danube Region, University of Maribor.

Tarrósy, I., Rosskogler, G. 2006: Social, Economic and Political Cohesion in the Danube Region in Light of EU Enlargement, proceedings of the 2nd DRC Summer School, Eisenstadt 2005 ant the 1st DRC Winter seminar, Pécs 2005.

Objavljeno
2008-06-30
Kako citirati
Lorber L. (2008). Novi izzivi geografije pri kulturnem in institucionalnem povezovanju evropskega visokošolskega prostora. Revija Za Geografijo, 3(1), 57-66. https://doi.org/10.18690/rg.3.1.3130
Rubrike
Članki