Proaktivnost in terensko delo v izobraževanju za trajnostni razvoj

  • Karmen Kolenc Kolnik Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta
Ključne besede: proaktivnost, trajnostni razvoj, geografija, izobraževanje, terensko delo

Povzetek

Globalna UNESCO-va razvojna strategija je integriranje principov, vrednot in prakse trajnostnega razvoja v vsa področja vseživljenjskega izobraževanja. Govorimo o potrebi, da morajo ekonomski in socialni razvoj ter varstvo okolja delovati povezano in skladno, pri tem ima pomembno vlogo prav izobraževanje. Proaktivnost v izobraževanju vključuje upoštevanje potreb prihodnosti, temelječih na razvoju vrednot in prostorskih odnosov, ki so odgovorni do potreb bodočih generacij. Integrativna vloga geografije kot vede, ki povezuje naravoslovje in družboslovje je lahko pomembna podlaga za interdisciplinarno izobraževanje za trajnostni razvoj. Geografija, še posebej terensko delo, ima posebno in nenadomestljivo vlogo v promociji in razvoju sposobnosti kritičnega mišljenja, reševanja problemov in na njih temelječih spremembah odnosov do okolja in družbe.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

Karmen Kolenc Kolnik, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: karmen.kolnik@guest.um.si.

Literatura

Interboard Education for Sustainable Development Group, 2005: Education for Sustainable Development, Good Practice Guide for Primary, Secondary and special Schools, Curriculum Advisory & Support Service, Northern Ireland.

Haubrich, H. 2005: Učenje geografije za prihodnost. Slovenska šolska geografija s pogledom v prihodnost, DZS, str.13-18.

Kolenc-Kolnik, K. 2005: Učenje za odgovorno prihodnost: primer učenja za kompetentno ravnanje s prostorom. Didactica Slovenica - pedagoška obzorja, št.3-4,str.58-67.

Kolenc-Kolnik, K. 2006: Didaktična vrednost učenja geografije na prostem. Didactica Slovenica – pedagoška obzorja, št.1, str. 48-56, Novo mesto.

Kolenc Kolnik, K. 2008: Učenje za održivi razvoj i uloga geografskog obrazovanja. Cjeloživotnoučenje za održivi razvoj, v Uzelac,V., Vujičić,L., (ur.)Učiteljski fakultet Sveučilišta Rijeka, Svezak 2, str.1o1-106.

Marentič-Požarnik, B. 2005: Vpetost v sodobna pojmovanja učenja in pouka – nujnost in hkrati izziv za geografsko izobraževanje. Slovenska šolska geografija s pogledom v prihodnost, DZS, str.19-23.

Mulchany, C., Tutiaux-Guillon, N. 2005: Guidelines on Citizenship Education for sustainable Development, CiCe guidelines 9, London.

Previšić, V. 2008: Globalne dimenzije održiva razvoja u nacionalnoom školskom kurikulumu. Cjeloživotnoučenje za održivi razvoj, v Uzelac,V., Vujičić, L., (ur.), Učiteljski fakultet Sveučilišta Rijeka, Svezak 1, str. 55-65.

Spajić,V. 2007: Europske integracije i obrazovanje za demokratsko građanstvo u cjeloživotnoj perspektivi. Pedagogija prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja. Previšić,V., Šoljan, N., Hrvatić, N. (ur), Hrvatsko pedagogijsko društvo, str. 411-440.

Uzelac, V. 2008: Teorijsko-praktični okvir cjeloživotnog učenja za održivi razvoj. Cjeloživotnoučenje za održivi razvoj, v Uzelac,V., Vujičić, L., (ur.) Učiteljski fakultet Sveučilišta Rijeka, Svezak 1, str. 27-54.

Medmrežje 1: http:// www.umanotera.org/upload/files/sustainrable developement/eu strategy, (september2006).

Medmrežje 2: http://216.239.59.104/search?q=cache:dkZYjyiZAcMJ:www2.arnes.si/, (september2006).

Medmrežje 3: http://europa.eu.int/comm/sustainable/index_en.htm, (september 2007).

Medmrežje 4: http://unesdoc.unesco.org/images/0015/001547/154743e.pdf, (maj 2008).

Objavljeno
2007-12-31
Kako citirati
Kolenc Kolnik K. (2007). Proaktivnost in terensko delo v izobraževanju za trajnostni razvoj. Revija Za Geografijo, 2(2), 21-28. https://doi.org/10.18690/rg.2.2.2906
Rubrike
Članki