Samoregulacijske kompetence za nadomeščanje primanjkljajev pri učenju geografije v osnovni šoli

Ključne besede: nadomeščanje primanjkljajev, samoregulacija, samovrednotenje, iskanje socialne pomoči, kontrola nad učenjem, strategije za učenje geografije

Povzetek

Osnova za članek je diplomsko delo z naslovom Samoregulacija učenja geografije v osnovni šoli (Knez 2015), pri katerem smo raziskovali stanje na področju samoregulacijskih kompetenc med 200 osnovnošolci od šestega do devetega razreda. S samoregulacijo učenja je mogoče nadomestiti primanjkljaje znanja pri geografiji, za kar pa mora učenec posedovati določene samoregulacijske kompetence. Raziskava je pokazala nekompetentnost učencev na mnogih samoregulacijskih področjih – dojemanje učenja geografije, samovrednotenje, iskanje pomoči pri kompetentnih osebah, kontrola nad učenjem in uporaba strategij za učenje geografije.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Sara Knez

E-naslov: sara.knez@yahoo.com

Eva Konečnik Kotnik, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta, Oddelek za geografijo; Maribor, Slovenija.

E-naslov: eva.konecnik@um.si

Literatura

Babšek, B. 2009: Osnove psihologije: skrivnosti sveta v nas. Celje: Celjska Mohorjeva družba.

Bakračevič Vukman, K. 2010: Psihološki korelati učenja učenja: študije metakognicije in samoregulacije: razvoj in možne praktične aplikacije. Maribor: Mednarodna založba Oddelka za slovanske jezike in književnosti, Filozofska fakulteta.

Cugmas, Z. 1999: Očka, jaz sem najboljši: razvoj otrokove zaznave lastne šolske uspešnosti. Ljubljana: Center za psihodiagnostična sredstva.

Doria, J. 2011: Samoregulacija in učenje. Ljubljana: Atelje Doria.

Knez, S. 2015: Samoregulacija učenja geografije v osnovni šoli. Univerza v Mariboru: Filozofska fakulteta.

Marentič Požarnik, B. 1998: Kako pomembna so pojmovanja znanja, učenja in poučevanja za uspeh kurikularne prenove. Sodobna pedagogika, 49 (3). 244–261.

Marentič Požarnik, B. 2000: Psihologija učenja in pouka. Ljubljana: DZS. https://doi.org/10.4312/as.6.4.150-152

Pečjak, S., Košir, K. 2002: Poglavja iz pedagoške psihologije: izbrane teme. Ljubljana: Oddelek za psihologijo Filozofske fakultete.

Pečjak, S., Košir, K. 2003: Pojmovanje in uporaba učnih strategij pri samoregulacijskem učenju pri učencih osnovne šole. Psihološka obzorja,12 (4). 49–70.

Peklaj, C. 2000: Samoregulativni mehanizmi pri učenju. Sodobna pedagogika, 51 (3).136–149.

Tomec, E., Pečjak S., Peklaj, C. 2006: Kognitivni in metakognitivni procesi pri samoregulaciji učenja. Psihološka obzorja, 15 (1). 75–92.

Woolfolk, A. 2002: Pedagoška psihologija. Ljubljana: Educy.

Objavljeno
2015-06-15
Kako citirati
Knez S., & Konečnik Kotnik E. (2015). Samoregulacijske kompetence za nadomeščanje primanjkljajev pri učenju geografije v osnovni šoli. Revija Za Geografijo, 10(1), 107-118. https://doi.org/10.18690/rg.10.1.3939
Rubrike
Članki