Samoregulacijske kompetence za nadomeščanje primanjkljajev pri učenju geografije v osnovni šoli
Povzetek
Osnova za članek je diplomsko delo z naslovom Samoregulacija učenja geografije v osnovni šoli (Knez 2015), pri katerem smo raziskovali stanje na področju samoregulacijskih kompetenc med 200 osnovnošolci od šestega do devetega razreda. S samoregulacijo učenja je mogoče nadomestiti primanjkljaje znanja pri geografiji, za kar pa mora učenec posedovati določene samoregulacijske kompetence. Raziskava je pokazala nekompetentnost učencev na mnogih samoregulacijskih področjih – dojemanje učenja geografije, samovrednotenje, iskanje pomoči pri kompetentnih osebah, kontrola nad učenjem in uporaba strategij za učenje geografije.
Prenosi
Literatura
Babšek, B. 2009: Osnove psihologije: skrivnosti sveta v nas. Celje: Celjska Mohorjeva družba.
Bakračevič Vukman, K. 2010: Psihološki korelati učenja učenja: študije metakognicije in samoregulacije: razvoj in možne praktične aplikacije. Maribor: Mednarodna založba Oddelka za slovanske jezike in književnosti, Filozofska fakulteta.
Cugmas, Z. 1999: Očka, jaz sem najboljši: razvoj otrokove zaznave lastne šolske uspešnosti. Ljubljana: Center za psihodiagnostična sredstva.
Doria, J. 2011: Samoregulacija in učenje. Ljubljana: Atelje Doria.
Knez, S. 2015: Samoregulacija učenja geografije v osnovni šoli. Univerza v Mariboru: Filozofska fakulteta.
Marentič Požarnik, B. 1998: Kako pomembna so pojmovanja znanja, učenja in poučevanja za uspeh kurikularne prenove. Sodobna pedagogika, 49 (3). 244–261.
Marentič Požarnik, B. 2000: Psihologija učenja in pouka. Ljubljana: DZS. https://doi.org/10.4312/as.6.4.150-152
Pečjak, S., Košir, K. 2002: Poglavja iz pedagoške psihologije: izbrane teme. Ljubljana: Oddelek za psihologijo Filozofske fakultete.
Pečjak, S., Košir, K. 2003: Pojmovanje in uporaba učnih strategij pri samoregulacijskem učenju pri učencih osnovne šole. Psihološka obzorja,12 (4). 49–70.
Peklaj, C. 2000: Samoregulativni mehanizmi pri učenju. Sodobna pedagogika, 51 (3).136–149.
Tomec, E., Pečjak S., Peklaj, C. 2006: Kognitivni in metakognitivni procesi pri samoregulaciji učenja. Psihološka obzorja, 15 (1). 75–92.
Woolfolk, A. 2002: Pedagoška psihologija. Ljubljana: Educy.
Copyright (c) 2015 Sara Knez, Eva Konečnik Kotnik
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.