Izkustveno učenje bodočih vzgojiteljev predšolskih otrok
Abstract
Learning from Work-Experience for Future Pre-School Teachers. This article focuses on the theory and practice of how future pre-school teachers learn from work-experience. Emphasis was put on the characteristics of several historical models of professional education. Special emphasis was given to the reflective model, which emphasizes the importance and role of practical experience. Pedagogic praxis is regarded as a part of the professional education of future educators, where learning takes place with the help of hands on experience and reflecting on one’s own practice.
COBISS ID: 16221192
Downloads
References
Gudjons, H. (1994). Pedagogija. Temeljna znanja. Zagreb: Educa.
Cvetek, S. (2000). Profesionalnost v profesijo profesorjev. V M. Kramar in M. Duh (ur.), Didaktični in metodični vidiki nadaljnjega razvoja izobraževanja. Zbornik prispevkov z mednarodnega znanstvenega posveta v Mariboru, 25 in 26. novembra 1999 (str. 245–251). Maribor: Pedagoška fakulteta, Oddelek za pedagogiko, psihologijo in didaktiko.
Marentič Požarnik, B. (1987). Nova pota v izobraževanju učiteljev. Ljubljana: DZS.
Marentič Požarnik, B. (2000). Psihologija učenja in pouka. Ljubljana: DZS.Pavlič, S. (1984). 150 let predšolskih ustanov in 35 let srednje vzgojiteljske šole v Ljubljani. Ljubljana: Slovenski šolski muzej.
Pavlič, S. (1991). Predšolske ustanove na Slovenskem 1834–1945. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo in šport.
Papotnik, A. in Rajtmajer, D. (ur.). (1996). Visokošolski strokovni program Predšolska vzgoja. Maribor: Pedagoška fakulteta.
Stražar, B. (1984). Uveljavljanje zakona o usmerjenem izobraževanju v izobraževanje vzgojiteljev predšolskih otrok. V S. Pavlič, 150 let predšolskih ustanov in 35 let srednje vzgojiteljske šole v Ljubljani. Ljubljana: Slovenski šolski muzej.
Copyright (c) 2008 The Journal of Elementary Education
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.