Pogled uporabnikov na zdravstveni sistem v Sloveniji

Ključne besede: sistem zdravstvenega varstva, zadovoljstvo pacientov, kakovost, izkušnje pacienta, mednarodna družboslovna anketa

Povzetek

Pri preučevanju odnosa ljudi do družbeno-političnih podsistemov, se raziskovalci osredotočajo na stopnjo legitimnosti političnih sistemov, ki se razlikuje glede na kulturne, zgodovinske in sociološke kontekste. Analiza političnega zaupanja se opira na občutek, da so lastni interesi upoštevani v političnem procesu. Zdravstveni sistem ima ključno vlogo pri doseganju najboljšega možnega zdravstvenega stanja prebivalstva, kar je osnovni cilj vsakega sistema zdravstvenega varstva. Vpliv spola na zadovoljstvo s storitvami v zdravstvu ni povsem jasen. Starejši pacienti običajno kažejo več zadovoljstva, delovno aktivni mlajši pa cenijo hitro dostopnost. Zadovoljni pacienti sodelujejo bolje pri zdravljenju, vendar resnejše zdravstvene težave lahko vplivajo na zadovoljstvo. Izobrazba, čustveno stanje in splošno zadovoljstvo vplivajo tudi na oceno storitev zdravstva. Nacionalni zdravstveni sistemi se soočajo s pritiski demografskih, gospodarskih in socialnih sprememb, kar zahteva nenehne prilagoditve in izboljšave v zagotavljanju kakovostnih zdravstvenih storitev pri čemer so odločevalcem lahko v pomoč izsledki standardiziranih raziskav kot je Mednarodna družboslovna anketa (ISSP) in rezultati nacionalne raziskave o izkušnjah pacientov z obravnavo v bolnišnici.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

TADEJ OSTRC, Medicinska fakulteta, Univerza v Ljubljani; Stomatološka klinika, UKC Ljubljana, Slovenija

Tadej Ostrc

Medicinska fakulteta, Univerza v Ljubljani; Stomatološka klinika, UKC Ljubljana, Slovenija

E-pošta: tadej.ostrc@gmail.com

SAMO UHAN, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede, Slovenija

Samo Uhan

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede, Slovenija

E-pošta: is.jl-inu.vdf@nahu.omas

Objavljeno
2024-12-21