Stereotypes about Intergenerational Cooperation in Companies: Case studies of Slovene companies

  • Ula Mejaš
  • Mitja Ruzzier
  • Miha Škerlavaj
Ključne besede: stereotipi, stereotipi o generacijah, generacije, medgeneracijsko sodelovanje, slovenska podjetja

Povzetek

Na trgu dela so danes štiri generacije in nanje so vplivali zelo različni dogod- ki. Teoretična izhodišča o stereotipih in generacijah, ki so prikazana v prispevku, nam služijo kot osnova za kvalitativno raziskavo, ki smo jo naredili na osnovi teo- retičnih spoznanj o generacijah, stereotipih in medgeneracijskih stereotipih. Raz- iskavo smo izvedli v različnih podjetjih v Republiki Sloveniji. V prispevku prikazu- jemo rezultate raziskave, v okviru katere smo proučevali tri generacije, aktivne na trgu dela. Preverili smo, ali zaposleni v podjetjih (podrejeni in nadrejeni) zazna- vajo razlike med generacijami in kakšne so te razlike. Rezultate smo primerjali s predstavljenimi stereotipi o generacijah in preverili, ali stereotipi o generacijah presegajo dejanske razlike med generacijami, ki so jih izpostavili intervjuvanci v naši raziskavi. Na osnovi ugotovitev raziskave so podana priporočila za prakso in za nadaljnje raziskovanje.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Ula Mejaš

Univerza na Primorskem, Fakulteta za management, Slovenija
E-pošta: ula.mejas@fm-kp.si

Ula Mejaš se je po končanem dodiplomskem in podiplomskem študiju na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani leta 2013 vpisala na doktorski študij na Fakulteti za management Univerze na Primorskem, kjer je zaposlena kot mlada raziskovalka. Na fakulteti sodeluje tudi kot asistentka za področje podjetništva. Njeno raziskovalno področje obsega trajnostni razvoj malih in srednjih podjetij, internacionalizacijo in inovativnost.

Mitja Ruzzier

Univerza na Primorskem, Fakulteta za management, Slovenija
E-pošta: mitja.ruzzier@fm-kp.si

Mitja Ruzzier je profesor podjetništva in vodja Katedre za podjetništvo na Fakulteti za management Univerze na Primorskem. Njegova raziskovalna področja so internacionalizacija, mednarodno trženje, inovativnost, MSP ter podjetništvo. Ima veliko delovnih izkušenj iz prakse. Poleg dela na fakulteti opravlja tudi delo svetovalca za številna podjetja iz gospodarstva. Njegovi članki so bili objavlje- ni v znanstvenih revijah, kot so Entrepreneurship and Regional Development, Transformations in Business and Economics, Canadian Journal of Administrati- ve Sciences, Managing Global Transitions in Journal of Small Business and Enter- prise Development. Napisal je veliko knjig, zadnja izdana ima naslov »Marketing for Entrepreneurs and SMEs: a global perspective«, ki jo je izdal s soavtorjema Robertom D. Hisrichem in Majo Konečnik Ruzzier. Več o avtorju in njegovem delu na spletni strani www.mitjaruzzier.com.

Miha Škerlavaj

BI Norwegian Business School, Oslo, Norveška
Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta, Slovenija
E-pošta: miha.skerlavaj@bi.no

Miha Škerlavaj je izredni profesor za področje vodenja in organizacijskega vedenja na BI Norwegian Business School v Oslu ter za področje menedžmenta na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani. Njegovi raziskovalni interesi vključu- jejo organizacijsko učenje, ustvarjalnost, inovativnost, družbena omrežja, organi- zacijsko kulturo in menedžment znanja. Njegova raziskovalna dela so bila večkrat nagrajena in objavljena v mednarodnih znanstvenih revijah, kot so Academy of Management Journal, European Management Review, Journal of Information Technology, Leadership, International journal of Production Economics in Journal of International Management. Več informacij na http://www.mihaskerlavaj.net.

Literatura

AARP (2007). Leading a Multinational Workforce. Dosegljivo 17. aprila 2012 na spletnem naslovu http://assets.aarp.org/www.aarp.org_/articles/money/employers/leading_multigenerational_workforce.pdf.

Hart, J. (2008). Understanding Today's Learner. Dosegljivo 8. maja 2012 na spletnem naslovu http://c4lpt.co.uk/articles/images/understandinglearners.pdf.

Brečko, D. (2005). Generacijske razlike na delovnem mestu. HRM 3 (10): 48–55.

Lippman, W. (1961). Public Opinion. New York: The Macmillan.

Nastran-Ule, M. (1997). Temelji socialne psihologije. Ljubljana: Znanstveno publicistično središče.

Generacija. V: Slovar slovenskega knjižnega jezika. Dosegljivo 8. maja 2012 na spletni strani http://bos.zrc-sazu.si/cgi/a03.exe?name=sskj_testa&expression=GENERACIJA&hs=1.

Fishman, A. A. (2008). Candidates From Three Very Different Generations Will Produce Their Next President. PRWeb. Dosegljivo 9. maja 2012 na spletnem naslovu http://www.prweb.com/pdfdownload/753104.pdf.

Zemke, R., C. Raines in B. Filipczak (2000). Generations at Work: Managing the Clash of Veterans, Boomers, Xers, and Nexters in Your Workplace. New York: Amacom.

Erjavšek, B. (2005). Generacije pri delu – Vodenje Veteranov, Bumerjev, Xerjev in Yarjev. Revija Kadri 14 (XI): 58–59.

Novak, M. (2007). Medgeneracijske razlike in vloga HRM. HRM 5 (17): 30–34.

Hammill, G. (2005). Mixing and Managing Four Generations of Employees. Dosegljivo 6. junija 2012 na spletnem naslovu http://www.fdu.edu/newspubs/magazine/05ws/generations.htm.

Goldman, K. D. in K. J. Schmalz (2006). Builders, Boomers, Busters, Bridgers: Viva la (Generational) Difference!. Health Promotion Practice 7: 159–161. http://dx.doi.org/10.1177/1524839906286595

Malhotra, N. K. (2002). Basic Marketing research: Appli- cations to Contemporary Issues. New Jersey: Prentice Hall.

Walliman N. (2006). Social research methods. London: Sage. http://dx.doi.org/10.4135/9781849209939

Morgan, A. in C. Lynch (2008). Leading & Motivating a Multi-Generational Workforce. Lead Star, LLC. Dosegljivo 1. novembra 2012 na spletnem naslovu http://www.leadstar.us/pdfs/leading_motivating_a_multi.pdf.

Rich, P. (2007). Engaging the Multi-Generational Workforce. HR Management, 6. Dosegljivo 1. novembra 2012 na spletnem naslovu http://www.hrmreport.com/article/Engaging-the-Multi-generational-Workforce/.

Scheef, D. in D. Thielfoldt (2003). Engaging Multiple generations among Your Workforce. Dosegljivo 1. novembra 2012 na spletnem naslovu http://www.keepem.com/pdf/Engaging%20Multiple%20Generations%20 among%20Your%20Workforce.pdf.

SHRM (2009). The Multigenerational Workforce: Opportunity for Competitive Success. Dosegljivo 1. novembra 2012 na spletnem naslovu http://www.shrm.org/research/articles/articles/documents/09-0027_rq_ march_2009_final_no%20ad.pdf.

Gursoy, D., A. Maier C. in Chi (2008). Generational Differences: An examination of work values and gene- rational gaps in the hospitality workforce. International Journal of Hospitality Management 27: 448–458. http://dx.doi.org/10.1016/j.ijhm.2007.11.002

Lancaster, L. C. in D. Stillman (2002). When Generations Collide: Who They Are, Why They Clash, How to Solve Generational Puzzle at Work. New York: Harper Business.

Sessa, V., R. Kabacoff, J. Deal in H. Brown (2007). Ge- nerational Differences in leader values and leadership behaviors. The Pyschologist-Manager Journal 1 (10): 47–74. http://dx.doi.org/10.1080/10887150709336612

Bush, P., K. Venkitachalam in D. Richards (2008). Gene- rational Differences in Soft Knowledge Situations: Status, Need for Recognition, Workplace Commitment and Idealism. Knowledge and Process Management 1 (15): 45–58. http://dx.doi.org/10.1002/kpm.298

Objavljeno
2014-08-02
Kako citirati
Mejaš U., Ruzzier M., & Škerlavaj M. (2014). Stereotypes about Intergenerational Cooperation in Companies: Case studies of Slovene companies. Naše gospodarstvo/Our Economy, 60(3-4), 34-45. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/oe/article/view/2282