Trajnostna Univerza
Povzetek
V prispevku bodo obravnavani percepcije in razumevanje trajnostnega razvoja v evropskem univerzitetnem prostoru. Do nedavnega se je analiziral in obravnaval predvsem vidik trajnosti v izobraževanju in učenju v visokošolskih programih kot potrebi oblikovanja kulture ekološke zavesti in odgovornosti človeka do okolja. Danes pa zavedanje o trajnostnem razvoju kroži v različne smeri, vključuje celotno raziskovalno in izobraževalno visokošolsko dejavnost ter vpliva na interesno mreženje v družbi. Prav tako usmerja strategijo in politiko univerzitetnega razvoja in trajnostne kulture ter razumevanje celovitosti univerzitetnega prostora. Razmišljanje o prihodnosti Univerze v Mariboru na temelju trajnosti vidi bistvo v zavestni odgovornosti pri spremembah, ki vključuje celotni sistem znanosti in vse oblike izobraževanja ob hkratnem človekovem etičnem ravnanju za doseganje ekološke in družbene pravičnosti.
Prenosi
Literatura
Agenda 21: Earth Summit – The United Nations Programme of Action from Rio 1993 New York: United Nations. [Accessible as: United Nations Sustainable Development (2000) Agenda 21 [www] http://www.un.org/esa/sustdev/agenda21text.htm
Brown, L.R. 1998: The Future of Growth, In State of the World 1998
Brundtland, H.G. 1987: Our Common Future, Report of the World
Commission on Environment and Development, UN
Communication and Sustainability; Vol. 10].
Cortese, A. D. (1999) Education for Sustainability: The Need for a New Human Perspective, Frankfurt/M., Oxford, New York: Lang 2002 [=Environmental Education,
Glavič, P., Lukman R., Bratušek, B., Kranjc, D. 2005. Trajnostna univerza, Univerza v Mariboru, FKKT, Maribor.
Green Books [=Schumacher Society Briefing No. 6].
http://europa.eu.int/comm/education/lb-en.pdf
http://www.swan.ac.uk/environment/Visionforasustainable University.doc
Jucker, R. 2002: Our Common Illiteracy. Education as if the Earth and People Mattered.
Jucker, R. 2003: A Vision of a Sustainable University.
Lukman, R. 2009: Trajnostni razvoj v visokem šolstvu: učinkovita in okoljsko odgovorna Univerza, doktorska disertacija, Univerza v Mariboru, FKKT, Maribor.
Schumacher, E.F. 1993: Small is Beautiful. A Study of Economics as if People Mattered. London.
Second Nature http://www.secondnature.org/pdf/snwritings/articles/humanpersp.pdf
Sterling, S. 2001: Sustainable Education – Re-Visioning Learning and Change. Dartington.
Sterling, S. 2003: Higher Education, Sustainability and the Role of systemic Learning in Higher Education and The Challenge of Sustainabimity: Contestationm Critique, Practise and Promise, ed. by John Blewitt. https://doi.org/10.1007/0-306-48515-X_5
Talloires Declaration, 1995: The Talloires Declaration of the University Presidents for a Sustainable Future (1995), http://www.ulsf.org/programs_talloires.html
Teaching and Learning – Towards the Learning Society (1995) EU White Paper on Education and Training [document COM(95)590]
Copyright (c) 2011 Lučka Lorber
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.