Zgodovinske železniške postaje v pokrajini Małopolskie v času upadanja železniške industrije
Povzetek
Železniške postaje so običajno najbolj reprezentativne zgradbe železniške industrije. V mnogih primerih so obravnavane kot zanimivi prometni in arhitekturni spomeniki. Na Poljskem, kjer je bila železniška mreža večinoma razvita pred prvo svetovno vojno, predstavljajo najštevilčnejšo skupino spomenikov poljske industrijske dobe. Glavni cilj tega članka je označiti zgodovinske železniške postajne zgradbe (tiste, ki segajo v obdobje 1847-1918) v pokrajini Małopolskie in določiti njihovo vlogo v sodobnem sistemu železniškega prevoza. Kot ozadje za razpravo so vključeni nekateri izbrani arhitekturni poudarki železniških postaj v Avstro-Ogrski, izbrana vprašanja, ki zadevajo zgodovino železnic Galicije in sodobni vidiki trenutnega upadanja železniške industrije. V tem kontekstu je prikazano stanje in možna uporaba zgodovinskih železniških postaj.
Prenosi
Literatura
Bylina L, 1999: Galicyjskie dworce kolejowe (brošura), Zakład Nieruchomości PKP Kraków/Wyd. Strzecha, Kraków
Kubinszky M., 2008: Bahnhöfe in Österreich. Architektur und Geschichte, Verlag Szelak KEG, Wien.
Rymar M., 2005: Vpliv razvoja železnic v nekdanji Galiciji na urbanizem in arhitekturne oblike, [v:] Czarnecki W., Proniewski M., Železniški objekti, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania v Białymstoku, Białystok.
Taylor Z., 2007: Razvoj in nazadovanje železniške mreže na Poljskem, IGiPZ PAN, Monografije, št. 7, Varšava.
Towpik K., 2004: Infrastruktura železniškega prometa, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Varšava.
Sieciowy rozkład jazdy pociągów 2008/2009, 2008, PKP Przewozy Regionalne, Varšava.
Rejonowy rozkład jazdy pociągów 1997/1998, 1997, Kolejowa Oficyna Wydawnicza, Varšava.
Copyright (c) 2008 Tomasz Chaberko
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.