Faze ustvarjanja vrednosti v slovenskih proizvodnih podjetjih

  • Iztok Palčič Univerza v Mariboru, Fakulteta za strojništvo, Maribor, Slovenija.
Ključne besede: vrednostna veriga, raziskave in razvoj, proizvodnja, proizvodno podjetje

Povzetek

V prispevku smo se osredotočili na faze ustvarjanja vrednosti v slovenskih proizvodnih podjetjih. Vrednostna veriga proizvodnega podjetja se lahko začne v fazi raziskav in razvoja (R&R) izdelkov ter poteka preko konstruiranja ter dizajna, proizvodnje, montaže, distribucije in do zaključnih prodajnih aktivnosti. Zanimalo nas je, kako pogosto naša proizvodna podjetja vključujejo R&R v svojo vrednostno verigo. Prav tako nas je zanimalo v kaki meri proizvodna podjetja izvajajo R&R in proizvodne aktivnosti pri sebi in v kaki meri jih prepuščajo zunanjim partnerjem (outsourcing) ter kako te odločitve vplivajo na izbrane značilnosti podjetij. Rezultati kažejo, da različni nivo vključevanja R&R ter proizvodnih aktivnosti v lastno vrednostno verigo vpliva na določene značilnosti proizvodnih podjetij.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.
Objavljeno
2022-04-12
Rubrike
Prispevki